Hankkeet

Käynnissä olevat Kuluttajaliiton hankkeet

Epäiletkö tulleesi huijatuksi verkossa? Oletko huolissasi läheisesi puolesta? Kuluttajaliiton Huijarit kuriin! -hanke keskittyy digihuijausten ennaltaehkäisyyn ja huijausten uhrien tukemiseen.

Tavoitteenamme on lisätä tietoisuutta erilaista huijauksista netissä sekä siitä, miten tunnistaa huijausyritys ja miten toimia, jos joutuu huijatuksi. Älä siis jää yksin – ota yhteyttä maksuttomaan neuvontaamme tai tule mukaan koulutuksiimme!

Katso täältä Huijausinfon neuvonta-ajat

Tutustu hankkeeseen

Tule mukaan koulutuksiin ja webinaareihin

Kuluttajaliiton koordinoima kansallinen hävikkifoorumi (2020–2023) kutsuu kaikki kiinnostuneet ruoka-alan toimijat, yritykset, kansalaisjärjestöt sekä paikalliset ruohonjuuritason toimijat tekemään vaikuttavaa yhteistyötä kotitalouksien ruokahävikin vähentämiseksi.

Hankkeen tavoitteena on kehittää nykyisiä hävikin vähentämistoimia ja yhteistyötä entistä vaikuttavammaksi sekä nostaa ruokahävikki entistä näkyvämmin yhteiskunnalliseen keskusteluun ja kuluttajien tietoisuuteen.

Hanke toteutetaan yhdessä Luonnonvarakeskuksen, Motivan, Marttaliiton, Maa- ja kotitalousnaisten Keskus ry:n Päivittäistavarakauppa ry:n ja Valintamuotoilijat kanssa.

Tutustu hankkeeseen

Kuluttajaliiton Sote-edunvalvonta-hanke edistää sosiaali- ja terveydenhuollon asiakkaiden tietoisuutta omista oikeuksistaan sekä nostaa eri kanavissa esiin suomalaisen sosiaali- ja terveydenhuollon epäkohtia. Kuluttajaliitto tarjoaa potilaille ja potilasasiamiehille viikoittaista puhelimitse ja sähköpostitse tapahtuvaa potilasoikeusneuvontaa. Tarjoamme myös potilasoikeuskoulutusta kaikille siitä kiinnostuneille tahoille.

Katso täältä potilasoikeusneuvonnan neuvonta-ajat

Tutustu hankkeeseen

Annamme neuvontaa asuinhuoneistojen huoneenvuokrasuhteisiin (mukaan lukien vuokranvälitys) liittyvissä asioissa vuokralaisille ja vuokranantajille, asunto-osakeyhtiöön liittyvissä asioissa osakkaille ja asumisoikeusasumiseen liittyvissä kysymyksissä asumisoikeuden haltijoille sekä osaomistusasukkaille.

Katso täältä asumisneuvonnan neuvonta-ajat

Suosittu Kuluttaja-lehti edulliseen etuhintaan

Kuluttaja-lehden ja laajan testipankin avulla voit tehdä parempia valintoja arjessasi. Kuluttajaliiton jäsenenä saat tilattua lehden etuhintaan. Lisäksi saat käyttöösi kuluttajan lakineuvonnan.

Lue lisää!