Asumisneuvonta

Annamme neuvontaa asuinhuoneistojen huoneenvuokrasuhteisiin (mukaan lukien vuokranvälitys) liittyvissä asioissa vuokralaisille ja vuokranantajille, asunto-osakeyhtiöön liittyvissä asioissa osakkaille ja asumisoikeusasumiseen liittyvissä kysymyksissä asumisoikeuden haltijoille sekä osaomistusasukkaille.

Kuluttajaliiton asumisneuvonta on osa Sosiaali- ja terveysjärjestöjen avustuskeskus STEA:n rahoittamaa toimintaa. Lisäksi järjestämme koulutuksia asumiseen liittyvistä aiheista.

Puhelinneuvonta muille kuin Kuluttajaliiton jäsenille

Huom! Asumisneuvonta on suljettuna 29.6. klo 11–13 sekä 1.–16.7.2021.

Maksuton puhelinneuvonta palvelee arkipäivisin tiistaista perjantaihin klo 11.00–13.00 sekä tiistaisin klo 17.00–19.00 numerossa 09–454 22 130 (vain mpm/pvm).

Kuluttajaliiton jäsenet voivat ottaa asumiseen liittyvissä kysymyksissä yhteyttä myös jäsenneuvontaamme (ks. alla).

Chat-neuvonta

Chat-neuvontamme on avoinna tiistaista torstaihin klo 14.00–16.00. Löydät neuvonnan chat-ikkunan tältä sivulta aukioloaikojen puitteissa.

Katso myös: neuvontapalvelut kuluttajaliiton jäsenille

Kuluttajaliiton jäsenenä voit ottaa asumisasioissa yhteyttä myös jäsenneuvontaamme. Tarjoamme jäsenillemme maksutonta neuvontaa erilaisissa kuluttaja-asioissa, kuten auto- ja asuntokaupoissa, asumisessa, vuokrasopimuksissa, koti- ja puhelinmyynnin ongelmatilanteissa ja erilaisissa sopimusasioissa sekä potilaan oikeuksiin liittyvissä kysymyksissä.

Lue lisää asumiseen liittyvistä asioista