Saavutettavuusseloste

Tämä saavutettavuusseloste koskee palvelua www.kuluttajaliitto.fi ja on laadittu / päivitetty 02.02.2022. Palvelua koskee laki digitaalisten palvelujen tarjoamisesta, jossa edellytetään, että julkisten verkkopalvelujen on oltava saavutettavia.
Palvelun saavutettavuuden on arvioinut ulkopuolinen asiantuntijaorganisaatio
Digipalvelun saavutettavuuden tila
Täyttää kaikki saavutettavuusvaatimukset.
Ei-saavutettava sisältö
1. Ei kuulu lainsäädännön piiriin
- opetuksessa rajatussa ryhmässä määräaikaisesti käytettäviä sisältöjä
- käyttäjien tai muiden ulkopuolisten tahojen palvelussa julkaisemia sisältöjä, jotka eivät ole palveluntarjoajan itsensä tuottamia, rahoittamia tai valvomia
- toimisto-ohjelmien tiedostoja (esim. doc, pdf, odt), jotka on julkaistu ennen 23.9.2018
- verkkosisältöön, joka on arkistoitu ennen 23.9.2019
- suoria video- tai äänilähetyksiä, joita ei tallenneta säilytettäväksi tai uudelleen julkaistavaksi
- video- tai äänitallenteita, jotka on julkaistu ennen 23.9.2020
Huomasitko saavutettavuuspuutteen digipalvelussamme? Kerro se meille ja teemme parhaamme puutteen korjaamiseksi
Verkkolomakkeella
Anna saavutettavuuspalautetta tällä verkkolomakkeella
Sähköpostilla
Muilla tavoin
Kuluttajaliittoon voi soittaa numeroon 09 454 2210 (mpm/pvm).
Valvontaviranomainen
Jos huomaat sivustolla saavutettavuusongelmia, anna ensin palautetta meille eli sivuston ylläpitäjälle. Vastauksessa voi mennä 14 päivää. Jos et ole tyytyväinen saamaasi vastaukseen tai et saa vastausta lainkaan kahden viikon aikana, voit tehdä ilmoituksen Etelä-Suomen aluehallintovirastoon. Etelä-Suomen aluehallintoviraston sivulla kerrotaan tarkasti, miten ilmoituksen voi tehdä ja miten asia käsitellään.
Valvontaviranomaisen yhteystiedot
Etelä-Suomen aluehallintovirasto
Saavutettavuuden valvonnan yksikkö
www.saavutettavuusvaatimukset.fi
saavutettavuus(at)avi.fi
puhelinnumero vaihde 0295 016 000
Teemme jatkuvasti työtä saavutettavuuden parantamiseksi
Olemme sitoutuneet digipalveluiden saavutettavuuden parantamiseen
Verkkosivujen saavutettavuuden tason on arvioinut Näkövammaisten liiton omistama yhteiskunnallinen yritys Annanpura 27.1.2021. Sivuston ylläpitäjälle, ohjelmistoyritys Geniemille toimitettiin saavutettavuusraportissa havaitut puutteet korjaustoimenpiteitä varten.
Tarjoamme tukea käyttäjille, joille digipalvelut eivät ole saavutettavissa
Kuluttajaliiton verkkosivustoa ja sen sisältöä koskevissa asioissa voi ottaa yhteyttä myös puhelimitse liiton toimistoon, puh. 09 454 2210 (mpm/pvm).
Tämä verkkosivusto/sovellus on julkaistu
16.11.2020
Yhteystiedot
Kuluttajaliitto ry
Konsumentförbundet rf
The Consumers’ Union of Finland
Ritarikatu 1 B
00170 Helsinki
info@kuluttajaliitto.fi
puh. 09 454 2210