Tämä saavutettavuusseloste koskee palvelua www.kuluttajaliitto.fi ja on laadittu / päivitetty 02.02.2022. Palvelua koskee laki digitaalisten palvelujen tarjoamisesta, jossa edellytetään, että julkisten verkkopalvelujen on oltava saavutettavia.

Palvelun saavutettavuuden on arvioinut ulkopuolinen asiantuntijaorganisaatio

Digipalvelun saavutettavuuden tila

Täyttää kaikki saavutettavuusvaatimukset.

Ei-saavutettava sisältö

1. Ei kuulu lainsäädännön piiriin

  • opetuksessa rajatussa ryhmässä määräaikaisesti käytettäviä sisältöjä
  • käyttäjien tai muiden ulkopuolisten tahojen palvelussa julkaisemia sisältöjä, jotka eivät ole palveluntarjoajan itsensä tuottamia, rahoittamia tai valvomia
  • toimisto-ohjelmien tiedostoja (esim. doc, pdf, odt), jotka on julkaistu ennen 23.9.2018
  • verkkosisältöön, joka on arkistoitu ennen 23.9.2019
  • suoria video- tai äänilähetyksiä, joita ei tallenneta säilytettäväksi tai uudelleen julkaistavaksi
  • video- tai äänitallenteita, jotka on julkaistu ennen 23.9.2020

Huomasitko saavutettavuuspuutteen digipalvelussamme? Kerro se meille ja teemme parhaamme puutteen korjaamiseksi

Verkkolomakkeella

Anna saavutettavuuspalautetta tällä verkkolomakkeella

Sähköpostilla

info@kuluttajaliitto.fi

Muilla tavoin

Kuluttajaliittoon voi soittaa numeroon 09 454 2210*.

*) Soittaminen ja jonotus 09-numeroihin maksaa lankapuhelimesta ja matkapuhelimesta soitettuna kotimaan puheluhinnan mukaan. Hinta määräytyy soittajan liittymäsopimuksen perusteella. Puhelu sisältyy yleensä puhepaketteihin, jos soittajalla on tällainen käytössä.

Valvontaviranomainen

Jos huomaat sivustolla saavutettavuusongelmia, anna ensin palautetta meille eli sivuston ylläpitäjälle. Vastauksessa voi mennä 14 päivää. Jos et ole tyytyväinen saamaasi vastaukseen tai et saa vastausta lainkaan kahden viikon aikana, voit tehdä ilmoituksen Etelä-Suomen aluehallintovirastoon. Etelä-Suomen aluehallintoviraston sivulla kerrotaan tarkasti, miten ilmoituksen voi tehdä ja miten asia käsitellään.

Valvontaviranomaisen yhteystiedot

Etelä-Suomen aluehallintovirasto
Saavutettavuuden valvonnan yksikkö
www.saavutettavuusvaatimukset.fi
saavutettavuus(at)avi.fi
puhelinnumero vaihde 0295 016 000

Teemme jatkuvasti työtä saavutettavuuden parantamiseksi

Olemme sitoutuneet digipalveluiden saavutettavuuden parantamiseen

Verkkosivujen saavutettavuuden tason on arvioinut Näkövammaisten liiton omistama yhteiskunnallinen yritys Annanpura 27.1.2021. Sivuston ylläpitäjälle, ohjelmistoyritys Geniemille toimitettiin saavutettavuusraportissa havaitut puutteet korjaustoimenpiteitä varten.

Tarjoamme tukea käyttäjille, joille digipalvelut eivät ole saavutettavissa

Kuluttajaliiton verkkosivustoa ja sen sisältöä koskevissa asioissa voi ottaa yhteyttä myös puhelimitse liiton toimistoon, puh. 09 454 2210*.

*) Soittaminen ja jonotus 09-numeroihin maksaa lankapuhelimesta ja matkapuhelimesta soitettuna kotimaan puheluhinnan mukaan. Hinta määräytyy soittajan liittymäsopimuksen perusteella. Puhelu sisältyy yleensä puhepaketteihin, jos soittajalla on tällainen käytössä.

Tämä verkkosivusto/sovellus on julkaistu

16.11.2020

Yhteystiedot

Kuluttajaliitto ry
Konsumentförbundet rf
The Consumers’ Union of Finland
Ritarikatu 1 B
00170 Helsinki
info@kuluttajaliitto.fi
puh. 09 454 2210