Annamme neuvontaa asuinhuoneistojen huoneenvuokrasuhteisiin (mukaan lukien vuokranvälitys) liittyvissä asioissa vuokralaisille ja vuokranantajille, asunto-osakeyhtiöön liittyvissä asioissa osakkaille ja asumisoikeusasumiseen liittyvissä kysymyksissä asumisoikeuden haltijoille sekä osaomistusasukkaille.

Kuluttajaliiton asumisneuvonta on osa Sosiaali- ja terveysjärjestöjen avustuskeskus STEA:n rahoittamaa toimintaa. Lisäksi järjestämme koulutuksia asumiseen liittyvistä aiheista.

Puhelinneuvonta muille kuin Kuluttajaliiton jäsenille

HUOM! Asumisneuvonta on suljettuna joka kuukauden ensimmäisenä maanantaina.

Maksuton puhelinneuvonta palvelee maanantaisin klo 14.00–16.00, tiistaista perjantaihin klo 11.00–13.00 sekä tiistaisin klo 17.00–19.00 numerossa 09 454 22 130*.

Kuluttajaliiton jäsenet voivat ottaa asumiseen liittyvissä kysymyksissä yhteyttä myös jäsenneuvontaamme (ks. alla).

*) Soittaminen ja jonotus 09-numeroihin maksaa lankapuhelimesta ja matkapuhelimesta soitettuna kotimaan puheluhinnan mukaan. Hinta määräytyy soittajan liittymäsopimuksen perusteella. Puhelu sisältyy yleensä puhepaketteihin, jos soittajalla on tällainen käytössä.

Chat-neuvonta

Chat-neuvontamme on avoinna keskiviikosta torstaihin klo 14.00–16.00. Löydät neuvonnan chat-ikkunan tältä sivulta aukioloaikojen puitteissa.

Katso myös: neuvontapalvelut kuluttajaliiton jäsenille

Kuluttajaliiton jäsenenä voit ottaa asumisasioissa yhteyttä myös jäsenneuvontaamme. Tarjoamme jäsenillemme maksutonta neuvontaa erilaisissa kuluttaja-asioissa, kuten auto- ja asuntokaupoissa, asumisessa, vuokrasopimuksissa, koti- ja puhelinmyynnin ongelmatilanteissa ja erilaisissa sopimusasioissa sekä potilaan oikeuksiin liittyvissä kysymyksissä.