Kuluttajan lakineuvonta

Lakimiehemme on vain puhelinsoiton tai sähköpostin päässä jäsenillemme. Kuluttajan lakineuvonta on tukenasi sekä arjen haasteissa että isommissa ongelmatilanteissa. Meiltä saat asiantuntevaa neuvontaa ja selkeitä ratkaisuja.

Neuvomme erilaisissa kysymyksissä, jotka liittyvät kuluttajan sekä julkisten palveluiden käyttäjien, kuten potilaan, oikeuksiin. Autamme sinua esimerkiksi asumisen, matkailun tai auto- ja asuntokauppojen pulmissa.

Asiantuntevaa palvelua nopeasti ja selkeästi

Neljä viidestä on tyytyväisiä tai erittäin tyytyväisiä kuluttajan lakineuvonnan palveluun*.

*) Lähde: Kuluttajaliiton jäsenkysely 11/2020

Yhteystiedot ja palveluajat

Kuluttajan lakineuvonta palvelee jäseniämme maanantaisin klo 15–18.30, keskiviikkoisin ja torstaisin klo 17–19 sekä perjantaisin klo 14–16 numerossa 09 – 454 22 121 (mpm/pvm). Jäsenyys tarkistetaan soiton yhteydessä.

Soittaminen on nopein tapa saada vastaus. Halutessasi voit lähettää kysymyksesi myös sähköpostilla osoitteeseen jasenpalvelut@kuluttajaliitto.fi. Vastaamme mahdollisimman pian, yleensä parin arkipäivän sisällä.

Jos et ole vielä Kuluttajaliiton jäsen, liity nyt! Saat kuluttajan lakineuvonnan käyttöösi heti jäsenmaksun maksamisen jälkeen – vain 15 €/vuosi!

Tutustu kuluttajan lakineuvonnan lakimiehiimme

Timo Niemi

Lakimies

Olen työskennellyt Kuluttajaliitossa jo vuodesta 2007. Sinä aikana olen ehtinyt tehdä monipuolisesti edunvalvontaamme liittyvää työtä, kuten ollut kuultavana eduskunnassa ja ministeriöissä sekä kirjoittanut lausuntoja kuluttajan oikeuksien puolesta. Tällä hetkellä työskentelen pääsääntöisesti kuluttajan lakineuvonnan ja asumisneuvonnan parissa.

Emmi Meriranta

Lakimies

Keskityn pääosin edunvalvontaan, mutta osallistun myös neuvontoihimme. Erityisesti minua kiinnostavat tietosuoja ja digitaalinen kaupankäynti kuluttajan näkökulmasta.

Olen erikoistunut laajasti erilaisiin oikeudellisiin kysymyksiin ja pyrin löytämään ratkaisuja kuluttajalähtöisesti. Neuvonnassa parasta on, kun yhdessä löydämme jäsenellemme ratkaisun hänen ongelmaansa.

Ota rahanarvoiset jäsenedut käyttöösi! Liity nyt jäseneksi.