ti 21.11.2023 | 14.00 15.30

• Luento

• Kuluttajaliitto

Ladataan Tapahtumat
  • Tämä tapahtuma on mennyt.

ti 21.11.2023 | 14.00 15.30

Kuluttajat haluavat vaikuttaa omilla ostopäätöksillään ja moni haluaisi valita kestävästi tuotettuja tuotteita. Kuitenkin jopa 81 % kuluttajista pitää vaikeana tunnistaa, millaiset tuotteet tai palvelut ovat ympäristön kannalta kestäviä.

Millaiset merkinnät auttaisivat kuluttajia valitsemaan aidosti vastuullisemman tuotteen? Mitä kuluttajat toivovat ympäristöväittämiltä ja -merkinnöiltä? Mitä viherpesu tarkoittaa ja miten voi huomata milloin on kyse viherpesusta?

Tule kuulemaan käytännön vinkkejä kestävämmistä kulutusvalinnoista! Käymme läpi myös, mitä on tekeillä lainsäädännössä tuotteiden ja palveluiden aidon vastuullisuuden parantamiseksi.

Asiantuntijana Kuluttajaliiton pääsihteeri Juha Beurling-Pomoell. Tervetuloa mukaan!

Näin osallistut

Tilaisuus on kaikille avoin ja maksuton. Tapahtumapaikkana toimii Vaasan kaupunginkirjaston (Kirjastonkatu 13) Draama-sali. Tietoa tapahtumapaikan esteettömyydestä löydät kirjaston sivuilta.

Tutustu asiantuntijaan

Juha Beurling-Pomoell

Pääsihteeri

Pääsihteerinä Juha johtaa Kuluttajaliiton operatiivista toimintaa. Hänen tavoitteensa on, että kuluttajat tietävät omat oikeutensa ja velvollisuutensa ja osaavat toimia niiden mukaisesti.

• Ongelmia tuotteen palautuksen kanssa? Kaipaatko lakimiehen apua?

Lakimiehemme on vain puhelinsoiton päässä jäsenillemme. Liity nyt – jäsenyys alkaen vain 15 € / vuosi!
    Lue lisää jäsenyydestä