ke 22.11.2023 | 17.30 18.30

• Webinaari

• Kuluttajaliitto

Ladataan Tapahtumat
  • Tämä tapahtuma on mennyt.

Korjausvastuu on yksi yleisimpiä riidan aiheista taloyhtiöissä. Taloyhtiössä korjausvastuu jakautuu taloyhtiön ja osakkaiden kesken, mutta miten? Vastaako korjauksesta ja sen kustannuksista aina sama taho – entä miten vahingonkorvausvastuu liittyy kuvioon?

Tule tutustumaan taloyhtiön korjausvastuuseen Kristel Pynnönen Anderssonin johdatuksella! Opit perustiedot aiheesta ja kuulet mielenkiintoisia esimerkkejä siitä, millaisia riitoja oikeudessa on ratkaistu korjausvastuusta.

Kun tiedät, kuka vastaa korjauksesta, pystyt välttämään hankalia ja pahimmassa tapauksia kalliita riitoja ja erimielisyyksiä.

Opit muun muassa:

• Miten korjausvastuu lain mukaan jakautuu osakkaan ja taloyhtiön kesken?
  • Mistä huoneiston osista vastaa osakas ja mistä taloyhtiö?
  • Missä tilanteissa osakkaalla voi olla vahingonkorvausvastuu taloyhtiölle aiheutuneista kustannuksia?
  • Mitä tarkoittaa yhtiön ennalleensaattamisvelvollisuus?
  • Mitä tarkoittaa taloyhtiön perustaso ja miten se määritellään?
  • Millaisia velvollisuuksia osakkaalla on huoneistoon liittyen?

Luento sopii kaikille taloyhtiön osakkeenomistajille tai taloyhtiössä toimiville. Voit myös esittää asiantuntijalle kysymyksiä aiheesta luennon yhteydessä. Kristel Pynnönen Andersson on Kuluttajaliiton asumisasioihin erikoistunut juristi.

Ilmoittaudu mukaan

Webinaari on kaikille avoin ja maksuton, ja se järjestetään maksuttoman Microsoft Teams -ohjelman kautta. Ilmoittaudu webinaariin tästä linkistä. Ilmoittautuminen sulkeutuu 22.11. klo 16.30.

Saat osallistumislinkin sähköpostiisi ja muistutuksen tilaisuudesta noin tuntia ennen sen alkua. Tervetuloa mukaan!

Tutustu asiantuntijaan

Kristel Pynnönen Andersson

JURISTI

Toimin Kuluttajaliiton asumisasiamiestoiminnan lakimiehenä. Tavoitteenani on tehdä asumisesta Suomessa mahdollisimman mukavaa, helppoa ja toki asumiskustannusten tulee pysyä kohtuullisella tasolla.

Ensimmäistä kertaa Teamsissa?

Webinaarit järjestetään maksuttoman Teams-palvelun avulla. Voit seurata lähetystä tietokoneesi verkkoselaimella tai kirjautumalla Microsoft Teams -sovellukseen. Voit osallistua tietokoneella suoraan selaimen kautta tai ladata Teams-ohjelman tietokoneellesi täältä.

Matkapuhelimella tai tabletilla Teamsin käyttö onnistuu helpoiten sovelluksen avulla. Teams on saatavilla mobiililaitteille App Storesta (iPhone) tai Play Kaupasta (Android).

• Ongelmia asumisessa? Tuottaako taloyhtiösi päänvaivaa?

Kuluttajan lakineuvonta auttaa myös asumisen ongelmatilanteissa. Liity nyt – jäsenyys alkaen vain 15 € / vuosi!
    Lue lisää jäsenyydestä