ke 17.1.2024 | 17.30 18.00

• Webinaari

• Kuluttajaliitto

Ladataan Tapahtumat
  • Tämä tapahtuma on mennyt.

ke 17.1.2024 | 17.30 18.00

Sairastamisesta koituu monenlaisia kustannuksia potilaalle, kuten esimerkiksi palveluista perittäviä asiakasmaksuja, lääkekustannuksia ja matkakustannuksia. Kustannusten enimmäismääriä on rajattu maksukatoilla, jotta maksut eivät kävisi kohtuuttomiksi. Maksukatot ovat kuitenkin monille vieraita ja niihin liittyvät käytännöt voivat tuntua sekavilta.

Tietoiskussa käymme läpi, mitä jokaisen tulisi tietää maksukatoista. Pureudumme aiheeseen käytännönläheisesti Kuluttajaliiton potilaan oikeuksien asiantuntijan Hanna Mannisen johdolla.

Saat vastaukset muun muassa seuraaviin kysymyksiin:

• Mitä ovat asiakasmaksukatto, lääkekatto ja matkakatto?
  • Mitkä maksut kerryttävät maksukattoja?
  • Pitääkö maksukaton kertymistä seurata itse?

Ilmoittaudu mukaan

Tietoisku on kaikille avoin ja maksuton, ja se järjestetään Microsoft Teamsin välityksellä. Voit lähettää asiantuntijalle kysymyksiä aiheeseen liittyen ilmoittautumisen yhteydessä. Tietoiskun aikataulu on tiivis, jonka vuoksi emme ehdi poimimaan kysymyksiä chatista.

llmoittaudu täyttämällä tämä lomake viimeistään 17.1. klo 16:30. Saat osallistumislinkin sähköpostiisi päivää ennen tilaisuutta ja uudelleen noin tuntia ennen tilaisuuden alkua. Tervetuloa mukaan!

Tutustu asiantuntijaan

Hanna Manninen

POTILAAN OIKEUKSIEN ASIANTUNTIJA, VTM

Hanna toimii Kuluttajaliitossa potilaan oikeuksien asiantuntijana. Hänen työhönsä kuuluu potilaiden ja sote-asiakkaiden oikeuksiin liittyvää neuvontaa, koulutuksia, lausuntoja ja sidosryhmäyhteistyötä.

Ensimmäistä kertaa Teamsissa?

Webinaarit järjestetään maksuttoman Teams-palvelun avulla. Voit seurata lähetystä tietokoneesi verkkoselaimella tai kirjautumalla Microsoft Teams -sovellukseen. Voit osallistua tietokoneella suoraan selaimen kautta tai ladata Teams-ohjelman tietokoneellesi täältä.

Matkapuhelimella tai tabletilla Teamsin käyttö onnistuu helpoiten sovelluksen avulla. Teams on saatavilla mobiililaitteille App Storesta (iPhone) tai Play Kaupasta (Android).

• Peruuntuiko matka? Askarruttaako reklamaatio?

Hanki itsellesi kuluttajan lakineuvonta puhelimitse vain 15 eurolla vuodessa! Neuvomme niin arjen haasteissa kuin isommissa ongelmatilanteissa. Liity nyt!
    Lue lisää jäsenyydestä