ti 16.1.2024 | 13.00 13.30

Järjestäjä

• Kuluttajaliitto

Ladataan Tapahtumat
  • Tämä tapahtuma on mennyt.

Tule kuulemaan keinot, joiden avulla voit tunnistaa, onko puhelimessa viranomaisena esiintyvä henkilö huijari! Opit myös, miten toimia, jos huomaat vastanneesi huijarin soittoon tai joutuneesi puhelinhuijarin uhriksi.

Rikolliset urkkivat pankki- ja henkilötunnuksia erilaisiin tarinoihin vedoten. Huijarit pyrkivät esiintymään esimerkiksi valepoliiseina ja muina viranomaisina sekä pankin työntekijöinä tai IT-tukena.

Valeviranomainen voi soittaa ja kertoa tarvitsevansa esimerkiksi kiireellisesti pääsyn pankkitilille – todellisuudessa luurin toisessa päässä onkin huijari, joka pyrkii tyhjentämään tilisi. IT-tukena esiintyvä huijari voi väittää, että tietokoneesi ongelma vaatii kiireellistä korjausta, jotta rahasi ja tietosi pysyvät turvassa.

Tietoiskussa opit:

• miten tunnistat erilaiset huijaussoitot
  • miten toimia, jos huijari soittaa
  • mitä tehdä, jos joudut puhelinhuijarin rikoksen uhriksi

Asiantuntijana Kuluttajaliiton projektityöntekijä Jaana Savolainen.

Tilaisuus on kaikille avoin ja maksuton – tule siis kuulolle ja kerro kaverillekin!

Ilmoittaudu mukaan

Tietoisku on kaikille avoin ja maksuton, ja se järjestetään Microsoft Teamsin välityksellä. Voit lähettää asiantuntijalle kysymyksiä aiheeseen liittyen ilmoittautumisen yhteydessä.

llmoittaudu täyttämällä tämä lomake viimeistään 16.1. klo 12:00. Saat osallistumislinkin sähköpostiisi päivää ennen tilaisuutta ja uudelleen noin tuntia ennen tilaisuuden alkua. Tervetuloa mukaan!

Tutustu asiantuntijaan

Ensimmäistä kertaa Teamsissa?

Webinaarit järjestetään maksuttoman Teams-palvelun avulla. Voit seurata lähetystä tietokoneesi verkkoselaimella tai kirjautumalla Microsoft Teams -sovellukseen. Voit osallistua tietokoneella suoraan selaimen kautta tai ladata Teams-ohjelman tietokoneellesi täältä.

Matkapuhelimella tai tabletilla Teamsin käyttö onnistuu helpoiten sovelluksen avulla. Teams on saatavilla mobiililaitteille App Storesta (iPhone) tai Play Kaupasta (Android).

• Suosittu Kuluttaja-lehti edulliseen etuhintaan

Kuluttaja-lehden ja laajan testipankin avulla voit tehdä parempia valintoja arjessasi. Kuluttajaliiton jäsenenä saat tilattua lehden etuhintaan. Lisäksi saat käyttöösi kuluttajan lakineuvonnan.
    Lue lisää jäsenyydestä