ti 14.11.2023 | 17.30 18.30

• Webinaari

• Kuluttajaliitto

Ladataan Tapahtumat
  • Tämä tapahtuma on mennyt.

Miten ehkäistä tuholaisongelmia omassa kodissa ja kenen vastuulla tuholaisten aiheuttamat vahingot ovat? Kuluttajaliiton uudessa koulutuksessa paneudutaan asiantuntijoidemme johdolla asumisterveyteen ja kodin yleisimpiin ötökkävieraisiin.

Tunnistamalla mahdolliset vaaranpaikat, joissa tuholaisia voi kantautua kotiin, voit välttyä vaivalloiselta tuholaistorjunnalta ja säästää rahaa. Erilaisten tuholaisten tunnistaminen auttaa myös toimimaan nopeasti, jos kotoa varotoimenpiteistä huolimatta löytyy kutsumattomia vieraita. Kaikki tuholaiset eivät ole vaarallisia tai edes tuhoa omaisuutta, vaikka ne voivatkin olla hieman ällöttäviä.Suomalaisista kodeista löytyy muun muassa turkiskuoriaisia, ruskoturkiskuoriaisia, riisihäröjä ja -kärsäkkäitä, sokeri- ja paperitoukkia sekä luteita.

Erilaiset ötökät vilahtelevat puheissa, mutta tiedätkö miten varmuudella erottaa vaikkapa turkiskuoriaisen luteesta? Eri tuholaiset aiheuttavat erilaisia haittoja ja vaativat erilaisia toimenpiteitä.

Tule kuuntelemaan asiaa kodin ötököistä! Asiantuntijana Kuluttajaliiton asumiseen erikoistunut juristi Kristel Pynnönen Andersson sekä kokemusasiantuntijana Kuluttajaliiton viestintäassistentti Ronja Bruun.

Kuluttajaliiton verkkotilaisuudessa käydään läpi muun muassa:

• Miten kodin eri tuholaiset voi tunnistaa?
  • Kuka vastaa tuholaistorjunnasta ja sen kustannuksista?
  • Miten tuholaiset vaikuttavat vuokrasopimukseen?
  • Millä kotikonsteilla tuholaisia voi torjua?
  • Milloin kotikonstit ovat riittäviä ja milloin tilanne vaatii ammattilaisen suorittaman myrkytyksen?
  • Mitä asioita liittyy tuholaisten aiheuttamiin vahingonkorvausvastuisiin?

Ilmoittaudu mukaan

Webinaari on kaikille avoin ja maksuton, ja se järjestetään maksuttoman Microsoft Teams -ohjelman kautta. Ilmoittaudu webinaariin tästä linkistä. Ilmoittautuminen sulkeutuu tiistaina 14.11. klo 16.30.

Saat osallistumislinkin sähköpostiisi ja muistutuksen tilaisuudesta noin tuntia ennen sen alkua. Tervetuloa mukaan!

Tutustu asiantuntijaan

Kristel Pynnönen Andersson

JURISTI

Toimin Kuluttajaliiton asumisasiamiestoiminnan lakimiehenä. Tavoitteenani on tehdä asumisesta Suomessa mahdollisimman mukavaa, helppoa ja toki asumiskustannusten tulee pysyä kohtuullisella tasolla.

Ensimmäistä kertaa Teamsissa?

Webinaarit järjestetään maksuttoman Teams-palvelun avulla. Voit seurata lähetystä tietokoneesi verkkoselaimella tai kirjautumalla Microsoft Teams -sovellukseen. Voit osallistua tietokoneella suoraan selaimen kautta tai ladata Teams-ohjelman tietokoneellesi täältä.

Matkapuhelimella tai tabletilla Teamsin käyttö onnistuu helpoiten sovelluksen avulla. Teams on saatavilla mobiililaitteille App Storesta (iPhone) tai Play Kaupasta (Android).

• Ongelmia tuotteen palautuksen kanssa? Kaipaatko lakimiehen apua?

Lakimiehemme on vain puhelinsoiton päässä jäsenillemme. Liity nyt – jäsenyys alkaen vain 15 € / vuosi!
    Lue lisää jäsenyydestä