ma 29.1.2024 | 13.00 14.00

• Lauttasaaren seurakunta

• Lauttasaari-seura

Ladataan Tapahtumat
  • Tämä tapahtuma on mennyt.

ma 29.1.2024 | 13.00 14.00

Tapahtumapaikka:

Myllykallionrinne 1
Helsinki,

Luentokuvaus

Digihuijaukset lisääntyvät ja monimutkaistuvat teknologian kehittyessä. On tärkeää olla tietoinen huijauksista, sillä suomalaiset menettävät vuosittain lähes 50 miljoonaa euroa digihuijauksille. Erityisesti tekoäly avaa uusia mahdollisuuksia huijareille.

Tule kuulemaan, miten huijarit hyödyntävät tekoälyä ja miten voit suojautua tekoälyhuijauksilta! Luennolla käydään esimerkkien avulla läpi ajankohtaisia netti- ja puhelinhuijauksia ja niiden tunnusmerkkejä Kuluttajaliiton pääsihteerin Juha Beurling-Pomoellin johdolla. Saat myös neuvoja, kuinka toimia, jos joudut huijauksen uhriksi.

Vaikka monet huijaukset saattavat kuulostaa pelottavilta, ei pelolle kannata antaa valtaa. Tärkeintä on oppia toimimaan digitaalisessa maailmassa, jossa digiturvallisuus on osa arkipäivää.

Näin osallistut

Tietoisku on kaikille avoin ja maksuton. Tapahtumapaikkana toimii Lauttasaaren kirkon sali (os. Myllykallionrinne 1, Helsinki). Tilaisuus lähetetään suorana Lauttasaaren seurakunnan YouTube– ja Facebook-kanavilla, joista se löytyy myös tallenteena kahden viikon ajan tilaisuuden jälkeen.

Tulossa myös:

29.1. Miten varautua ja välttää tekoälyhuijauksia?
26.2. Miten varautua ja välttää huijausviestejä?
25.3. Miten varautua ja välttää puhelinhuijauksia?
29.4. Miten varautua ja välttää romanssihuijauksia?
27.5. Miten varautua ja välttää valeverkkokauppoja?

Lisää tapahtuma sähköiseen kalenteriisi

Voit lisätä tapahtuman kätevästi suoraan omaan Google-, iCalendar- tai Outlook-kalenteriisi klikkaamalla alla olevaa Lisää kalenteriin -nappia.

Tutustu luennon asiantuntijaan

Juha Beurling-Pomoell

Pääsihteeri

Pääsihteerinä Juha johtaa Kuluttajaliiton operatiivista toimintaa. Hänen tavoitteensa on, että kuluttajat tietävät omat oikeutensa ja velvollisuutensa ja osaavat toimia niiden mukaisesti.

• Suosittu Kuluttaja-lehti edulliseen etuhintaan

Kuluttaja-lehden ja laajan testipankin avulla voit tehdä parempia valintoja arjessasi. Kuluttajaliiton jäsenenä saat tilattua lehden etuhintaan. Lisäksi saat käyttöösi kuluttajan lakineuvonnan.
    Lue lisää jäsenyydestä