ke 15.11.2023 | 17.00 18.00

• Satakunnan Kuluttajat

• Satakirjastot

Ladataan Tapahtumat
  • Tämä tapahtuma on mennyt.

Oman talouden ruokahävikin minimointi on helppo tapa karsia turhia ruokakuluja. Ruokaan uppoaa reilu summa rahaa kuukausittain, eikä ruoan valmistaminen ja säilyttäminenkään ole ilmaista. Pois heitetyn syömäkelpoisen ruoan mukana hukkaan menee rahan lisäksi myös ruoantuotantoon käytettyjä resursseja, kuten energiaa, vettä ja lannoitteita. Ruoka kannattaa käyttää loppuun koko rahan edestä!

Luennolla opit muun muassa:

• Mistä kuluttajien ruokahävikki johtuu?
  • Millaisia ovat kuluttajien arvot, asenteet ja aikomukset ruokahävikkiin liittyen?
  • Tutkittua tietoa siitä miten ruokahävikin minimoimalla voi säästää rahaa sekä taklata ruoanhinnan nousun vaikutukset
  • Mikä on keskeistä oman ruokahävikin vähentämisessä?
  • Asiantuntijamme parhaimmat hävikkivinkit

Luennon asiantuntijana toimii Kuluttajaliiton vastuullisuusasiantuntijan ja Hävikkiviikon koordinaattori Jenni Vainioranta.

Näin osallistut:

Kuluttajaliiton asiantuntija luennoi etäyhteydellä. Luento järjestetään yhtä aikaa neljässä eri kirjastossa Satakunnassa. Voit osallistua luennolle paikan päällä missä tahansa näistä kirjastoista:

• Harjavallan kaupunginkirjasto (os. Myllykatu 1, Harjavalta)
  • Pomarkun kunnankirjasto (os. Vanhatie 14, Pomarkku)
  • Porin kaupunginkirjasto (os. Gallen-Kallelankatu 12, Pori)
  • Rauman kaupunginkirjasto (os. Alfredinkatu 1, Rauma)

Vaikka asiantuntijamme luennoi etänä, voit silti esittää asiantuntijalle kysymyksiä luennon aikana. Luento on kaikille avoin ja maksuton. Luennoille ei tarvitse ilmoittautua erikseen.

Kun rahat ei riitä -luentosarja

Luento on osa Kun rahat ei riitä -luentosarjaa. Joko olet tutustunut myös Talous tiukilla — mikä avuksi -luentoon ja Sähkönsäästövinkit asumiseen -luentoon? Osallistu kaikkiin kolmeen tai valitse sinua kiinnostavat teemat. Tervetuloa!

• Ongelmia tuotteen palautuksen kanssa? Kaipaatko lakimiehen apua?

Lakimiehemme on vain puhelinsoiton päässä jäsenillemme. Liity nyt – jäsenyys alkaen vain 15 € / vuosi!
    Lue lisää jäsenyydestä