Rådgivning i boendefrågor (öppen för alla)

Konsumentförbundet rf erbjuder rådgivning som är öppen för alla i boendefrågor på tisdagar kl. 12–13 och torsdagar kl. 17–18 på nummer 09 454 22 160*.

Vi ger rådgivning:

• Gällande hyresförhållanden åt både hyresvärd samt hyresgäst
  • I förhållanden mellan husbolag och aktionär åt aktionären
  • I bostadsrätts- samt delägarboende åt den boende
  • I fastighets- samt bostadsköp

Rådgivning i patientens rättigheter (öppen för alla, endast på finska)

Konsumentförbundet rf erbjuder rådgivning som är öppen för alla i patienters och social- och hälsovårdens klienters rättigheter på måndagar kl. 9–11 och 13–15 på nummer 09 454 22 150*.

Konsumentrådgivning för medlemmar

Vi erbjuder våra medlemmar rådgivning i konsumentfrågor på svenska. Lämna ringbud per e-post info@kuluttajaliitto.fi eller ring vår medlemstjänst (tfn. 09 454 2210*, öppet mån-tors kl. 10–11 och kl. 13–15). Medlemskapet kontrolleras utifrån namnet.

Konsumentrådgivningen hjälper och stöder dig med utmaningar och problem i vardagen. Vi ger råd i olika konsumentfrågor, kring konsumentens rättigheter och konsumentskydd. Vi hjälper till med råd hur man gör en reklamation, med uppkomna problem vid köp av varor eller tjänster samt kring hyresbostadsfrågor.

*) Från mobiltelefon och från fast telefon kostar samtalet och köandet som ett inhemskt telefonsamtal. Priset bestäms enligt ditt eget abonnemang. Priset ingår vanligen i abonnemangets paketpris.

Konsumentförbundet rf är konsumenternas intresseorganisation som ger konsumenterna råd och information. Konsumentförbundet är en oberoende och för alla öppen medborgarorganisation.