
Konsumentrådgivning
Rådgivning i boendefrågor (öppen för alla)
OBS! Rådgivningen ordnas torsdagen den 8 juni undantagsvis kl 9–12.
Konsumentförbundet rf erbjuder rådgivning som är öppen för alla i boendefrågor på tisdagar kl. 9–12 och torsdagar kl. 12–15 på nummer 09 454 22 160 (msa/lna).
Vi ger rådgivning:
- Gällande hyresförhållanden åt både hyresvärd samt hyresgäst
- I förhållanden mellan husbolag och aktionär åt aktionären
- I bostadsrätts- samt delägarboende åt den boende
- I fastighets- samt bostadsköp
Rådgivning i patientens rättigheter (öppen för alla)
Konsumentförbundet rf erbjuder rådgivning som är öppen för alla i patienters och social- och hälsovårdens klienters rättigheter på måndagar kl. 9–11 och 13–15 på nummer 09 454 22 150 (msa/lna).
Konsumentrådgivning för medlemmar
Vi erbjuder våra medlemmar rådgivning i konsumentfrågor per e-post. Skicka din fråga som meddelande eller lämna ringbud: info@kuluttajaliitto.fi. Skriv dina medlemsuppgifter i meddelandet.
Konsumentrådgivningen hjälper och stöder dig med utmaningar och problem i vardagen. Vi ger råd i olika konsumentfrågor, kring konsumentens rättigheter och konsumentskydd. Vi hjälper till med råd hur man gör en reklamation, med uppkomna problem vid köp av varor eller tjänster samt kring hyresbostadsfrågor.
Bli medlem!
Du kan bli medlem genom e-post info(at)kuluttajaliitto.fi. Tveka inte att kontakta oss om du har några frågor om medlemskapet i Konsumentförbundet rf.