Ruokahävikin hallinta voi olla haastavaa vuodenvaihteessa, jolloin yleensä juhlitaan ja syödään hyvin. Hävikkifoorumi auttaa ruokahävikin vähentämisessä tarjoamalla viikoille 48-1 valmiit ruokalistat, jotka huomioivat joulunajan sesongin ja tukevat ruokahävikin minimoimisessa. Ruokalistat helpottavat arkea, kun ei tarvitse keksiä omasta päästä, mitä huomenna tai ylihuomenna syötäisiin.

Torstaisin vietetään hyvikkipäivää, jolloin ruokaa tehdään keskiviikon tähteistä tai muutoin jo kotoa löytyvistä raaka-aineista. Jaa hyvikkipäivän kokkailusi somessa ja tägää julkaisu #hävikkifoorumi #hyvikkipäivä. Lisää vinkkejä joulunajan ruokahävikin minimoimiseksi löydät somekanaviltamme Twitteristä, Facebookista ja Instagramista @ havikkifoorumi.

Vähennetään ruokahävikkiä yhdessä. Uusi lista joka perjantai viikolle 1 asti!

Joulunajan ruokalistat:

Ruokalistat toteutettu osana maa-ja metsätalousministeriön rahoittamaa Hävikkifoorumi-hanketta yhteistyössä Marttaliiton kanssa. Reseptit löydät myös osoitteesta https://www.martat.fi/reseptit/ sekä https://issuu.com/martat-lehti.