Puhelin- ja kotimyynnille tiukat pelisäännöt

Puhelin- ja kotimyynti aiheuttaa kuluttajille paljon ongelmia, joita ei voida sivuuttaa. Myyntitavat voivat olla aggressiivisia ja usein esiintyy epäselvyyksiä siitä, onko tuotetta ylipäätään tilattu ja millä ehdoin. Heikossa asemassa ovat erityisesti ikääntyneet.

Kuluttajaliitto: Puhelin- ja kotimyynnin sääntelyä tulee tiukentaa siten, että sopimus tulee voimaan vasta, kun kuluttaja on vahvistanut sopimuksen kirjallisesti puhelun tai kotimyyntitapahtuman jälkeen. Lisäksi vaaditaan ennakkosuostumuksen antamista puhelin- ja kotimyyntiin kuluttajien suojaamiseksi.

Lisätietoja: pääsihteeri Juha Beurling-Pomoell, puh. 040 5566 421

Takaisin vaikuttamistyön kärkitavoitteisiin