to 30.5.2024 | 11.00 12.00

Mikonkatu 21
Pori, Suomi

Luentokuvaus

Tule kuulemaan vinkit tietojenkalastelun tunnistamiseen!

Verkkorikolliset kehittävät jatkuvasti uusia tapoja henkilötietojen kalasteluun netissä ja puhelimessa. Henkilötietoja ja pankkitunnuksia kalastellaan niin tekstiviesteillä, sähköposteilla kuin pikaviestisovelluksien kautta. Huijarin tavoitteena on saada vastaanottajalta rahaa tai tärkeitä tietoja, kuten verkkopankkitunnuksia, maksukorttien tietoja tai käyttäjätunnuksia.

Tietoiskussa perehdymme esimerkkien avulla tietojenkalastelun eri muotoihin. Käymme läpi ajankohtaisia esimerkkejä huijausviesteistä ja mietimme, miten erottaa huijausviestin aidosta viestistä. Saat myös ohjeita siihen, miten toimia, jos joudut huijauksen uhriksi.

Asiantuntijana on Kuluttajaliiton kouluttaja Jaana Savolainen, joka luennoi etäyhteydellä. Paikan päällä on Satakunnan Kuluttajat ry:n edustaja. Luennolle ei tarvitse ilmoittautua etukäteen. Tervetuloa mukaan!

Näin osallistut

Luento on kaikille avoin ja maksuton. Tapahtumapaikkana toimii Porin Seudun Työttömät ry:n tilat (os. Mikonkatu 21, Pori). Tervetuloa!

Lisää tapahtuma sähköiseen kalenteriisi

Voit lisätä tapahtuman kätevästi suoraan omaan Google-, iCalendar- tai Outlook-kalenteriisi klikkaamalla alla olevaa Lisää kalenteriin -nappia.

Tutustu asiantuntijaan

Jaana Savolainen

ProjektiKOORDINAATTORI, Kouluttaja

Jaana toimii projektikoordinaattorina Huijausinfoa selkeällä kielellä -hankkeessa (2024–2026). Jaana on erikoistunut laajasti erilaisten ryhmien kouluttamiseen niin livenä kuin verkossa. Erityisesti kokemusta hänellä on digihuijausaiheesta. Koulutuksissa Jaana pyrkii kertomaan uusimmat huijaustyypit ja kuinka niiltä voi välttyä.

• Peruuntuiko matka? Askarruttaako reklamaatio?

Hanki itsellesi kuluttajan lakineuvonta puhelimitse vain 15 eurolla vuodessa! Neuvomme niin arjen haasteissa kuin isommissa ongelmatilanteissa. Liity nyt!
    Lue lisää jäsenyydestä