Logossa tummansinisellä fontilla yhdistyksen nimi ja sen päällä kaarisymboli.

Kaakonkulman Kuluttajayhdistys ry on alueellinen kuluttajayhdistys, joka toimi pääsääntöisesti Haminan ja Kotkan seuduilla.

Kaakonkulman Kuluttajayhdistyksellä on pitkät juuret. Yhdistyksemme perustettiin Haminassa vuonna 1989. Kuluttajaryhmän perustamisessa oli mukana Kuluttajaliiton silloinen toiminnanjohtaja Leena Simonen. Haminan kuluttajaliike sai alkunsa Raatihuoneella ja paikalla oli kymmenkunta asiasta kiinnostunutta. Ryhmän puheenjohtajaksi valittiin Mirja Kolsi ja Kaarina Liljander aloitti sihteerinä. Taloudenhoitajana toimi Marja-Liisa Pöntynen.

Kun tutustumme Haminan kuluttajaliikkeen historiaan, on ryhmämme vaatinut ensimmäisinä toiminaan kuluttajaneuvojan viran perustamista jo ennen vuotta 1991. Ensitöiksemme järjestimme myös ikäihmisille tapahtumia, jolloin vietimme aikaa heidän kanssaan mattoja pesien, lauluja lauleskellen ja kahvia juoden. Tämän jälkeen aloimme suunnitella eri toimintojen kohteita, joista hintaseuranta oli yksi tärkeimmistä. Toisena tärkeänä asiana pidimme kuluttajaneuvonnan järjestämistä kaupunkiin, sillä Haminassa ei tätä palvelua vielä ollut.

Tämän hetken toiminta on pääasiassa luentojen järjestämistä ja hyvinvointia edistävää toimintaa. Toiminta laajentui siis nopeasti ja seuraamme aktiivisesti myös kunnassa tapahtuvia asioita, jotta voimme ottaa kuluttajayhdistyksenä kantaa eri aiheisiin. Kuulumme myös Haminassa toimivaan Hilman järjestöt ry, jossa on 69 eri järjestöä mukana.

Tervetuloa mukaan toimintaamme!

Olet lämpimästi tervetullut mukaan yhdistykseemme ja toimintaamme! Ota rohkeasti yhteyttä meihin.

Jäsenmaksu 15 €/vuosi.

Sirpa Paatero

Puheenjohtaja, Kaakonkulman Kuluttajayhdistys ry

Näkymät navigointi

Tapahtuma Views Navigation

Tänään

• Kaakonkulman kuluttajayhdistys

Sote digistä palveluverkkoon

• Hamina
Kumppanuustalo Hilma Kadettikoulunkatu 3, Hamina, Suomi

Tervetuloa Kaakonkulman kuluttajayhdistyksen järjestämään kaikille avoimeen tapahtumaan! Puhujina Osallistujille kahvitarjoilu. Tapahtumapaikka Tapahtumapaikkana toimii Kumppanuustalo Hilman punainen kabinetti.

Tutustu yhdistykseemme

Sirpa Paatero, puheenjohtaja