ti 14.5.2024 | 17.30 18.15

• Kuluttajaliitto

Ladataan Tapahtumat

ti 14.5.2024 | 17.30 18.15

Kuluttajaliiton uudessa tietoiskussa kuulet, mitä kaikkea tulee huomioida, kun vuokrasopimus päättyy. Saat selkeää tietoa siitä, millä eri tavoin vuokrasuhde voi päättyä ja miten vakuuden palautuksen suhteen on toimittava.

Tietoisku sopii sekä vuokralaisille että vuokranantajille. Käymme läpi sekä vuokralaisen että vuokranantajan oikeuksia ja velvollisuuksia vuokrasuhteen päättämisen ja vuokravakuuden palautuksen osalta.

Pääset myös tutustumaan esimerkkitapauksiin kuluttajariitalautakunnan ratkaisukäytännöistä liittyen vuokravakuuden palauttamiseen.

Opit muun muassa:

• Millä perusteella vuokrasuhteen voi purkaa ilman irtisanomisaikaa.
  • Mitä huomioida vuokravakuuden palauttamisessa.
  • Mitä on huoneiston tavanomainen kuluminen ja milloin vuokravakuuden käytölle on riittävät perusteet.
  • Kenen vastuulla on osoittaa, että vakuuden pidättämiselle on peruste.
  • Miten menetellä, jos vuokralainen ei vuokrasuhteen päätyttyä muutakaan vapaaehtoisesti huoneistosta.

Asiantuntijana Kuluttajaliiton asumisasioiden koulutuksesta vastaava juristi Jenni Halonen. Tervetuloa mukaan!

Ilmoittaudu mukaan

Webinaari on kaikille avoin ja maksuton, ja se järjestetään Microsoft Teamsin välityksellä. Voit lähettää asiantuntijalle kysymyksiä aiheeseen liittyen ilmoittautumisen yhteydessä. Aikataulu on tiivis, jonka vuoksi emme ehdi poimimaan kysymyksiä chatista.

llmoittaudu täyttämällä tämä lomake viimeistään 14.5. klo 16.30. Saat osallistumislinkin sähköpostiisi päivää ennen tilaisuutta ja uudelleen noin tuntia ennen tilaisuuden alkua. Tervetuloa mukaan!

Tutustu asiantuntijaan

Jenni Halonen

Varatuomari, Juristi

Jenni toimii projektityöntekijänä kouluttamisen parissa. Päätoimisessa työssään kuluttajariitalautakunnassa Jenni käsittelee päivittäin asumiseen liittyviä riita-asioita, kuten kiinteistö- ja asuntokauppariitoja sekä vuokrasuhteisiin ja remontteihin liittyviä erimielisyyksiä. Asunto-osakeyhtiöiden maailmaan Jenni on perehtynyt työskennellessään aikaisemmin toimialajärjestössä ja asumiseen liittyviä asioita hoitaneessa asianajotoimistossa.

Lisää tapahtuma sähköiseen kalenteriisi

Voit lisätä tapahtuman kätevästi suoraan omaan Google-, iCalendar- tai Outlook-kalenteriisi klikkaamalla alla olevaa Lisää kalenteriin -nappia.

Ensimmäistä kertaa Teamsissa?

Webinaarit järjestetään maksuttoman Teams-palvelun avulla. Voit seurata lähetystä tietokoneesi verkkoselaimella tai kirjautumalla Microsoft Teams -sovellukseen. Voit osallistua tietokoneella suoraan selaimen kautta tai ladata Teams-ohjelman tietokoneellesi täältä.

Matkapuhelimella tai tabletilla Teamsin käyttö onnistuu helpoiten sovelluksen avulla. Teams on saatavilla mobiililaitteille App Storesta (iPhone) tai Play Kaupasta (Android).

• Suosittu Kuluttaja-lehti edulliseen etuhintaan

Kuluttaja-lehden ja laajan testipankin avulla voit tehdä parempia valintoja arjessasi. Kuluttajaliiton jäsenenä saat tilattua lehden etuhintaan. Lisäksi saat käyttöösi kuluttajan lakineuvonnan.
    Lue lisää jäsenyydestä