ti 23.4.2024 | 17.30 18.15

Järjestäjä

• Kuluttajaliitto

Ladataan Tapahtumat
  • Tämä tapahtuma on mennyt.

ti 23.4.2024 | 17.30 18.15

Tule kuulemaan tärkeitä vinkkejä vuokrasopimuksen laatimisesta ja sujuvasta vuokrasuhteesta. Tilaisuus sopii sekä vuokranantajille että vuokralaisille.

Kuluttajaliiton webinaarissa käymme läpi, minkälaisia oikeuksia ja velvollisuuksia vuokralaisella ja vuokranantajalla on. Paneudumme siihen, mitä on hyvä tietää vuokrasopimusta laadittaessa, ja miten varmistaa, että sopimus on molempien osapuolien kannalta oikeudenmukainen. Saat myös neuvoja siihen, miten välttää yleisimmät vaaranpaikat vuokrasuhteen aikana.

Opit muun muassa:

• Millainen on hyvä vuokrasopimus.
  • Mikä on vuokralaisen huolellisuusvelvollisuus.
  • Mikä on vuokralaisen ilmoitusvelvollisuus.
  • Minkälaisissa tilanteissa vuokranalennus voi olla aiheellinen.

Asiantuntijana Kuluttajaliiton asumisasioiden koulutuksesta vastaava juristi Jenni Halonen

Ilmoittaudu mukaan

Webinaari on kaikille avoin ja maksuton, ja se järjestetään Microsoft Teamsin välityksellä. Voit lähettää asiantuntijalle kysymyksiä aiheeseen liittyen ilmoittautumisen yhteydessä. Aikataulu on tiivis, jonka vuoksi emme ehdi poimimaan kysymyksiä chatista.

llmoittaudu täyttämällä tämä lomake viimeistään 23.4. klo 16:30. Saat osallistumislinkin sähköpostiisi päivää ennen tilaisuutta ja uudelleen noin tuntia ennen tilaisuuden alkua. Tervetuloa mukaan!

Tutustu asiantuntijaan

Jenni Halonen

Varatuomari, Juristi

Jenni toimii projektityöntekijänä kouluttamisen parissa. Päätoimisessa työssään kuluttajariitalautakunnassa Jenni käsittelee päivittäin asumiseen liittyviä riita-asioita, kuten kiinteistö- ja asuntokauppariitoja sekä vuokrasuhteisiin ja remontteihin liittyviä erimielisyyksiä. Asunto-osakeyhtiöiden maailmaan Jenni on perehtynyt työskennellessään aikaisemmin toimialajärjestössä ja asumiseen liittyviä asioita hoitaneessa asianajotoimistossa.

Lisää tapahtuma sähköiseen kalenteriisi

Voit lisätä tapahtuman kätevästi suoraan omaan Google-, iCalendar- tai Outlook-kalenteriisi klikkaamalla alla olevaa Lisää kalenteriin -nappia.

Ensimmäistä kertaa Teamsissa?

Webinaarit järjestetään maksuttoman Teams-palvelun avulla. Voit seurata lähetystä tietokoneesi verkkoselaimella tai kirjautumalla Microsoft Teams -sovellukseen. Voit osallistua tietokoneella suoraan selaimen kautta tai ladata Teams-ohjelman tietokoneellesi täältä.

Matkapuhelimella tai tabletilla Teamsin käyttö onnistuu helpoiten sovelluksen avulla. Teams on saatavilla mobiililaitteille App Storesta (iPhone) tai Play Kaupasta (Android).

• Peruuntuiko matka? Askarruttaako reklamaatio?

Hanki itsellesi kuluttajan lakineuvonta puhelimitse vain 15 eurolla vuodessa! Neuvomme niin arjen haasteissa kuin isommissa ongelmatilanteissa. Liity nyt!
    Lue lisää jäsenyydestä