to 4.4.2024 | 18.00 20.00

• Luento

• Varsinais-Suomen Kuluttajat

Ladataan Tapahtumat
  • Tämä tapahtuma on mennyt.

to 4.4.2024 | 18.00 20.00

Oman talouden ruokahävikin minimointi on helppo tapa karsia turhia ruokakuluja ja säästää luontoa. Ruokaan uppoaa reilu summa rahaa kuukausittain, eikä ruoan valmistaminen ja säilyttäminenkään ole ilmaista.

Ruokahävikin takia syntyy myös turhia ympäristövaikutuksia, sillä ruoantuotanto aiheuttaa aina moninaisia ympäristövaikutuksia. Pienellä arjen viitseliäisyydellä voitaisiin välttyä näiltä turhaan muodostuneilta ympäristövaikutuksilta.

Pois heitetyn syömäkelpoisen ruoan mukana hukkaan menee rahan lisäksi myös ruoantuotantoon käytettyjä resursseja, kuten energiaa, vettä ja lannoitteita. Oman arjen hävikin minimointi on arjen resurssiviisautta.

Luennolla opit muun muassa:

• Miksi ruokahävikki on ongelmallista?
  • Mistä kuluttajien ruokahävikki johtuu?
  • Millaisia ovat kuluttajien arvot, asenteet ja aikomukset ruokahävikkiin liittyen?
  • Tutkittua tietoa siitä miten ruokahävikin minimoimalla voi säästää rahaa sekä taklata ruoanhinnan nousun vaikutukset.
  • Mikä on keskeistä oman ruokahävikin vähentämisessä?
  • Asiantuntijamme parhaimmat hävikkivinkit

Luennon asiantuntijana toimii Kuluttajaliiton vastuullisuusasiantuntija Jenni Vainioranta. Paikalla myös Varsinais-Suomen Kuluttajien edustajia. Kuluttajaliiton asiantuntija luennoi etäyhteydellä ja hänelle on luennon aikana mahdollista esittää kysymyksiä.

Ilmoittaudu mukaan

Tapahtuma on kaikille avoin ja maksuton, ja se järjestetään verkon välityksellä Microsoft Teamsin avulla. Osallistu tästä Teams-linkistä.

Tervetuloa mukaan!

Lisää tapahtuma sähköiseen kalenteriisi

Voit lisätä tapahtuman kätevästi suoraan omaan Google-, iCalendar- tai Outlook-kalenteriisi klikkaamalla alla olevaa Lisää kalenteriin -nappia.

• Kuluttajan lakineuvonta puhelimitse vuodeksi 15 eurolla

Juristimme on puhelinsoiton päässä jäsenillemme. Jäsenyys alkaen vain 15 € / vuosi!
    Lue lisää jäsenyydestä