ke 3.4.2024 | 17.30 18.15

• Webinaari

• Kuluttajaliitto

Ladataan Tapahtumat
  • Tämä tapahtuma on mennyt.

ke 3.4.2024 | 17.30 18.15

Mitä tehdä, jos epäilet, että käyttämäsi lääke on aiheuttanut vakavan haittavaikutuksen? Millaisia vahinkoja korvataan ja miten lääkevahingosta haetaan korvauksia? Entä miten lääkevahinko ja haittavaikutus eroavat toisistaan?

Suomessa lääkkeiden käyttäjällä on mahdollisuus hakea korvauksia lääkevahingosta lääkevahinkovakuutuksesta. Tämä mahdollisuus on kuitenkin ollut huonosti tunnettu.

Kuluttajaliiton tietoiskussa tarkastelemme lääkehoitoon liittyviä haittatilanteita ymmärrettävästi ja potilaslähtöisesti potilaan omien oikeussuojakeinojen näkökulmasta. Osallistumalla tietoiskuun tunnet paremmin oikeutesi mahdollisen lääkevahingon tapahtuessa.

Opit muun muassa:

• Mikä on lääkevahinkovakuutus ja potilasvakuutus.
  • Mitä voit tehdä, jos epäilet käyttämäsi lääkkeen tai rokotteen aiheuttaneen vakavan haittavaikutuksen.
  • Miten haetaan korvauksia lääkehoitoon liittyvästä potilasvahingosta.
  • Minkälaisia korvauksia potilaalle maksetaan, jos todetaan lääkevahingon tapahtuneen.

Webinaari sopii kaikille potilaan oikeuksista kiinnostuneille. Tervetuloa mukaan!

Ilmoittaudu mukaan

Webinaari on kaikille avoin ja maksuton, ja se järjestetään Microsoft Teamsin välityksellä. Voit lähettää asiantuntijalle kysymyksiä aiheeseen liittyen ilmoittautumisen yhteydessä. Aikataulu on tiivis, jonka vuoksi emme ehdi poimimaan kysymyksiä chatista.

llmoittaudu täyttämällä tämä lomake viimeistään 3.4. klo 16:30. Saat osallistumislinkin sähköpostiisi päivää ennen tilaisuutta ja uudelleen noin tuntia ennen tilaisuuden alkua. Tervetuloa mukaan!

Tutustu asiantuntijaan

Julia Lumijärvi

Juristi (sote)

Kuluttajaliiton sote-juristina Julia Lumijärvi tuntee potilaiden oikeuksien toteutumisen haasteet. Kuluttajaliitossa Julia antaa potilasoikeusneuvontaa, kouluttaa sekä tekee vaikuttamistyötä potilaan oikeuksien edistämiseksi.

Lisää tapahtuma sähköiseen kalenteriisi

Voit lisätä tapahtuman kätevästi suoraan omaan Google-, iCalendar- tai Outlook-kalenteriisi klikkaamalla alla olevaa Lisää kalenteriin -nappia.

Lisää tapahtuma sähköiseen kalenteriisi

Ensimmäistä kertaa Teamsissa?

Webinaarit järjestetään maksuttoman Teams-palvelun avulla. Voit seurata lähetystä tietokoneesi verkkoselaimella tai kirjautumalla Microsoft Teams -sovellukseen. Voit osallistua tietokoneella suoraan selaimen kautta tai ladata Teams-ohjelman tietokoneellesi täältä.

Matkapuhelimella tai tabletilla Teamsin käyttö onnistuu helpoiten sovelluksen avulla. Teams on saatavilla mobiililaitteille App Storesta (iPhone) tai Play Kaupasta (Android).

• Suosittu Kuluttaja-lehti edulliseen etuhintaan

Kuluttaja-lehden ja laajan testipankin avulla voit tehdä parempia valintoja arjessasi. Kuluttajaliiton jäsenenä saat tilattua lehden etuhintaan. Lisäksi saat käyttöösi kuluttajan lakineuvonnan.
    Lue lisää jäsenyydestä