ke 27.3.2024 | 13.00 13.30

• Webinaari

• Kuluttajaliitto

Ladataan Tapahtumat
  • Tämä tapahtuma on mennyt.

ke 27.3.2024 | 13.00 13.30

Henkilötunnus tai henkilötiedot voivat joutua monella tavalla vääriin käsiin. Tietovuodot ovat yleistyneet ja niiden yhteydessä rikollinen saattaa saada henkilötietojen lisäksi myös henkilötunnuksen. Henkilötunnuksen voi menettää myös varkauden yhteydessä tai netissä tietojenkalasteluhuijauksissa.

Tietoiskussa keskustellaan seuraavista asioista:

• Miten identiteettivarkaudelta voi suojautua?
  • Miten toimia, jos henkilötunnus joutuu vääriin käsiin?
  • Voiko saada uuden henkilötunnuksen ja jos voi, minkälainen prosessi se on?

Tietoiskussa opit identiteettivarkauden ennaltaehkäisystä Digi- ja väestötietoviraston palvelut-osaston ylijohtajan Timo Salovaaran ja Kuluttajaliiton kouluttajan Jaana Savolaisen johdolla. Kuulet myös, kuinka toimia, jos joudut identiteettivarkauden uhriksi.

Ilmoittaudu mukaan

Webinaari on kaikille avoin ja maksuton, ja se järjestetään Microsoft Teamsin välityksellä. Voit lähettää asiantuntijalle kysymyksiä aiheeseen liittyen ilmoittautumisen yhteydessä. Aikataulu on tiivis, jonka vuoksi emme ehdi poimimaan kysymyksiä chatista.

llmoittaudu täyttämällä tämä lomake viimeistään 27.3. klo 12.00. Saat osallistumislinkin sähköpostiisi päivää ennen tilaisuutta ja uudelleen noin tuntia ennen tilaisuuden alkua. Tervetuloa mukaan!

Tutustu asiantuntijaan

Jaana Savolainen

ProjektiKOORDINAATTORI, Kouluttaja

Jaana toimii projektikoordinaattorina Huijausinfoa selkeällä kielellä -hankkeessa (2024–2026). Jaana on erikoistunut laajasti erilaisten ryhmien kouluttamiseen niin livenä kuin verkossa. Erityisesti kokemusta hänellä on digihuijausaiheesta. Koulutuksissa Jaana pyrkii kertomaan uusimmat huijaustyypit ja kuinka niiltä voi välttyä.

Lisää tapahtuma sähköiseen kalenteriisi

Voit lisätä tapahtuman kätevästi suoraan omaan Google-, iCalendar- tai Outlook-kalenteriisi klikkaamalla alla olevaa Lisää kalenteriin -nappia.

Ensimmäistä kertaa Teamsissa?

Webinaarit järjestetään maksuttoman Teams-palvelun avulla. Voit seurata lähetystä tietokoneesi verkkoselaimella tai kirjautumalla Microsoft Teams -sovellukseen. Voit osallistua tietokoneella suoraan selaimen kautta tai ladata Teams-ohjelman tietokoneellesi täältä.

Matkapuhelimella tai tabletilla Teamsin käyttö onnistuu helpoiten sovelluksen avulla. Teams on saatavilla mobiililaitteille App Storesta (iPhone) tai Play Kaupasta (Android).

• Ongelmia asumisessa? Tuottaako taloyhtiösi päänvaivaa?

Kuluttajan lakineuvonta auttaa myös asumisen ongelmatilanteissa. Liity nyt – jäsenyys alkaen vain 15 € / vuosi!
    Lue lisää jäsenyydestä