ke 13.3.2024 | 17.30 18.15

Järjestäjä

• Kuluttajaliitto

Ladataan Tapahtumat
  • Tämä tapahtuma on mennyt.

ke 13.3.2024 | 17.30 18.15

Korjausvastuu on yksi yleisimmistä riidan aiheista taloyhtiöissä. Taloyhtiössä korjausvastuu jakautuu taloyhtiön ja osakkaiden kesken, mutta miten? Vastaako korjauksesta ja sen kustannuksista aina sama taho – entä miten vahingonkorvausvastuu liittyy kuvioon?

Tule tutustumaan taloyhtiön korjausvastuuseen! Opit perustiedot aiheesta ja kuulet mielenkiintoisia esimerkkejä siitä, millaisia riitoja oikeudessa on ratkaistu korjausvastuusta.

Kun tiedät, kuka vastaa korjauksesta, pystyt välttämään hankalia ja pahimmassa tapauksessa kalliita riitoja ja erimielisyyksiä.

• Miten korjausvastuu lain mukaan jakautuu osakkaan ja taloyhtiön kesken?
  • Mistä huoneiston osista vastaa osakas ja mistä taloyhtiö?
  • Missä tilanteissa osakkaalla voi olla vahingonkorvausvastuu taloyhtiölle aiheutuneista kustannuksia?
  • Mitä tarkoittaa yhtiön ennallistamisvelvollisuus?
  • Mitä tarkoittaa taloyhtiön perustaso ja miten se määritellään?
  • Millaisia velvollisuuksia osakkaalla on huoneistoon liittyen?

Webinaari sopii kaikille taloyhtiön osakkeenomistajille tai taloyhtiössä toimiville. Asiantuntijana Kuluttajaliiton asumisasioiden koulutuksesta vastaava juristi Jenni Halonen.

Ilmoittaudu mukaan

Webinaari on kaikille avoin ja maksuton, ja se järjestetään Microsoft Teamsin välityksellä. Voit lähettää asiantuntijalle kysymyksiä aiheeseen liittyen ilmoittautumisen yhteydessä. Aikataulu on tiivis, jonka vuoksi emme ehdi poimimaan kysymyksiä chatista.

llmoittaudu täyttämällä tämä lomake viimeistään 13.3. klo 16:30. Saat osallistumislinkin sähköpostiisi päivää ennen tilaisuutta ja uudelleen noin tuntia ennen tilaisuuden alkua. Tervetuloa mukaan!

Tutustu asiantuntijaan

Jenni Halonen

Varatuomari, Juristi

Jenni toimii projektityöntekijänä kouluttamisen parissa. Päätoimisessa työssään kuluttajariitalautakunnassa Jenni käsittelee päivittäin asumiseen liittyviä riita-asioita, kuten kiinteistö- ja asuntokauppariitoja sekä vuokrasuhteisiin ja remontteihin liittyviä erimielisyyksiä. Asunto-osakeyhtiöiden maailmaan Jenni on perehtynyt työskennellessään aikaisemmin toimialajärjestössä ja asumiseen liittyviä asioita hoitaneessa asianajotoimistossa.

Lisää tapahtuma sähköiseen kalenteriisi

Voit lisätä tapahtuman kätevästi suoraan omaan Google-, iCalendar- tai Outlook-kalenteriisi klikkaamalla alla olevaa Lisää kalenteriin -nappia.

Ensimmäistä kertaa Teamsissa?

Webinaarit järjestetään maksuttoman Teams-palvelun avulla. Voit seurata lähetystä tietokoneesi verkkoselaimella tai kirjautumalla Microsoft Teams -sovellukseen. Voit osallistua tietokoneella suoraan selaimen kautta tai ladata Teams-ohjelman tietokoneellesi täältä.

Matkapuhelimella tai tabletilla Teamsin käyttö onnistuu helpoiten sovelluksen avulla. Teams on saatavilla mobiililaitteille App Storesta (iPhone) tai Play Kaupasta (Android).

• Kuluttajan lakineuvonta puhelimitse vuodeksi 15 eurolla

Juristimme on puhelinsoiton päässä jäsenillemme. Jäsenyys alkaen vain 15 € / vuosi!
    Lue lisää jäsenyydestä