Paula Pessi

paula.pessi@kuluttajaliitto.fi

LinkedIn-profiili

Töissä

…pyrin olemaan ratkaisukeskeinen realisti sopivan innovatiivisella otteella. Vedän Kuluttajaliitossa tieto- ja viestintätiimiä ja vastaan liiton viestinnän suunnittelusta, kehittämisestä ja koordinoinnista. Lisäksi edistän tutkimus- ja tietopohjaista työtämme. Työpäiväni ovat todella vaihtelevia, mutta sisältävät mm. paljon erilaisten tekstien, kuten tiedotteiden, blogien ja somesisältöjen kirjoittamista ja toimittamista julkaisukuntoon. Vastaan myös mediasuhteidemme kehittämisestä. Toimin lisäksi Potilas- ja asiakaslehden toimituspäällikkönä sekä liiton varapääsihteerinä.

Vapaa-ajalla

…on pakko päästä mökille. Vietän aikaa puutarha- ja pihatöissä sekä lähimetsässä retkeillen. Olen myös aktiivinen musadiggari ja toiminut pitkään mm. erään musiikkiyhdistyksen eri tehtävissä. Aika kuluu myös perhetaekwondon, urheiluammunnan ja tenniksen parissa.

Tätä et tiennyt minusta

Jo lapsena minulla on ollut aina jokin bisnesidea vetämässä: oli ravintolaa, kivikauppaa, oma lehti, taideateljeeta ja korutuotantoa. Olen ollut tavalla tai toisella mukana työelämässä 15-vuotiaasta alkaen. Nuorena ollessani kesätöissä luomutilalla ymmärsin, miten valtavasti resursseja ja työvaiheita ruoan kaari pellolta pöytään oikein vaatiikaan. Alkutuotannon näkökulmaa olen päässyt myöhemmin ihmettelemään muun muassa asuessani Amerikan Samoalla, jonka talous nojaa pääosin tonnikalasäilykkeiden valmistamiseen.