Jaana Savolainen

projektikoordinaattori, kouluttaja
jaana.savolainen@kuluttajaliitto.fi

Töissä

Työskentelen projektikoordinaattorina Huijausinfoa selkeällä kielellä -hankkeessa (2024–2026). Työhöni kuuluu vastata hankkeen etenemisestä tavoitteiden mukaisesti, laaja verkostotyöskentely, kouluttaminen digihuijausaiheista niin livenä kuin verkossa, materiaalin tuottaminen sekä viestintä. Pyrin tuomaan koulutuksissa esille ajankohtaiset huijaustavat ja kuinka niiltä voi välttyä.

Parasta työssäni on, kun voi olla osana asiantuntevaa työyhteisöä sekä maailman muuttuessa jakamassa tietoa ajankohtaisista ja tärkeistä kuluttajia koskettavista aiheista. Työpäivät ovat onneksi hyvin vaihtelevia ja iloitsen siitä, että pääsen luennoilla tapaamaan erilaisia ihmisiä.

Vapaa-ajalla

Vapaa-ajalla nautin luonnossa olemisesta koirani kanssa lenkkeillessä. Lisäksi harrastan kaikenlaista käsillä tekemistä neulomisesta mosaiikkitöihin ja akryylimaalaamiseen.

Tätä et tiennyt minusta

Nuorempana työskentelin melko pitkään näkövammaistyössä ja siinä mm. kirjakäännöksiä tehdessäni opin pistekirjoitustaidon.