Kuluttajaliiton valtuusto valitsi kokouksessaan 21.11. varapuheenjohtajakseen Kari Savolaisen. Savolainen on eläkkeellä oleva joensuulainen yrittäjä ja Pohjois-Karjalan Kuluttajat ry:n puheenjohtaja. Kuluttajaliiton valtuusto päättää muun muassa liiton kuluttajapoliittisista suuntaviivoista ja valitsee liiton hallituksen.

”Olen iloinen valtuuston luottamuksesta ja jatkan innostunein mielin tehtävässäni valtuuston varapuheenjohtajana”, Kari Savolainen toteaa.

Savolaisella on omakohtaista kokemusta myös työnantajana ja vuokranantajana toimimisesta. ”Kokemukseni avulla osaan tarkastella asioita monesta näkökulmasta. Tämä antaa minulle eväitä ajaa kuluttajien etua kokonaistilanne huomioiden.”

Esimerkiksi Savolainen nostaa asuntomarkkinat. ”Jokaiselle tulisi löytyä kohtuuhintainen asunto. Mutta myös asuntojen riittävä tarjonta on tärkeää. Tuetun asumisen ja vapaiden asuntomarkkinoiden välille tulee löytyä tasapaino, jotta asuntoja lopulta on riittävästi tarjolla kaikille tarvitseville.”

Savolainen kannustaa myös aktiiviseen äänestämiseen aluevaaleissa. ”Pian on aika valita päättäjät hyvinvointialueiden valtuustoihin. Vaikka Pohjois-Karjala onkin monella tapaa edelläkävijä sote-palvelujen järjestämisessä, on palvelujen riittävä resurssointi turvattava myös tulevaisuudessa. Äänestämällä aluevaaleissa jokaisella on mahdollisuus vaikuttaa.” Lisätietoja: Kari Savolainen, puh. 0500 760858