Kuluttajaliitto kantaa huolta minunkin asioistani. 

Leena, Satakunta

Meillä kaikilla on oikeus turvallisiin ja toimiviin tavaroihin ja palveluihin. Kuluttajaliitosta saat neuvontaa, koulutusta ja luotettavaa tietoa arjen päätösten tueksi. Edistämme etujasi kuluttajana ja julkisten palvelujen asiakkaana.

Jäsenenämme saat:

  • Valintasi mukaan: Kuluttajan lakineuvonta puhelimitse TAI kuluttajan lakineuvonta puhelimitse ja sähköpostitse. Lakineuvontamme on tukenasi esimerkiksi asumiseen, kuluttajansuojaan tai digihuijauksiin liittyvissä ongelmatilanteissa.
  • Kiinnostavia koulutuksia vain jäsenille.
  • Jäsensivujen videokirjaston käyttöösi.
  • Kuluttaja-lehden jäsenetuhintaan.
  • Potilas- ja asiakaslehden maksutta kotiin kannettuna.
  • Mahdollisuuden vaikuttaa oman alueen kuluttajayhdistyksessä.

Lue lisää jäseneduistamme.

Jäsenyysvaihtoehdot

Kuluttajaliiton jäsenyyteen sisältyvän kuluttajan lakineuvonnan palveluihin on tullut muutoksia 1.1.2024 alkaen. Tästä lähtien 15 euron jäsenmaksu sisältää kuluttajan lakineuvonnan puhelimitse sekä muut jäsenedut, pois lukien sähköpostineuvonta. Tarjoamme jäsenillemme lisäksi sähköpostineuvontaa 35 euron lisähintaan. Lue alta lisää, mitä tämä tarkoittaa käytännössä.

Jäsenyysvaihtoehto 1

  • 15 €/vuosi*
  • Kuluttajan lakineuvonta puhelimitse
  • Muut jäsenedut (pois lukien lakineuvonta sähköpostitse)
  • Jäsenyys oman alueesi kuluttajayhdistyksessä

*) Poikkeuksena Suomen Potilasasiamiehet ry 20 €/vuosi.

Jäsenyysvaihtoehto 2

  • 50 €/vuosi
  • Kuluttajan lakineuvonta puhelimitse ja sähköpostitse
  • Muut jäsenedut
  • Hintaan sisältyy:
    • jäsenyys oman alueen kuluttajayhdistyksessä 15 €/vuosi
    • sekä Kuluttajaliiton henkilötukijäsenyys 35 €/vuosi

Näin liityt jäseneksi

Tervetuloa Kuluttajaliiton jäseneksi! Liity jäseneksi täyttämällä lomake, jonka löydät tästä linkistä.

  • Mikäli jäsenyysvaihtoehto 1 on valintasi, liity kuluttajayhdistykseen. Voit liittyä automaattisesti oman alueesi kuluttajayhdistykseen tai valita haluamasi yhdistyksen. Lisätietoa yhdistyksistä löydät Kuluttajayhdistykset-sivulta. 
  • Mikäli valitset jäsenyysvaihtoehdon numero 2, valitse lisäksi Kuluttajaliiton henkilötukijäsenyys saadaksesi kuluttajan lakineuvontaa myös sähköpostitse.

Jäsenmaksu maksetaan jäsenlomakkeen täyttämisen jälkeen. Sinut ohjataan verkkomaksamiseen Svea Payments -palvelun kautta. Jos et halua maksaa verkkomaksulla, otathan yhteyttä jäsenpalveluumme.

Tule mukaan!

Jäsenenä saat seuraavat edut:

Kuluttajan lakineuvonnasta saat neuvoa kuluttajan oikeuksiin liittyviin kysymyksiin, kuten asumisen, matkailun sekä auto- ja asuntokauppojen ongelmatilanteisiin. Neuvomme myös potilaan ja sote-palveluiden asiakkaan oikeuksissa. 

Jäsenyysmuodosta riippuen tarjoamme kuluttajan lakineuvontaa puhelimitse tai puhelimitse ja sähköpostitse.

Lue lisää kuluttajan lakineuvonnasta. 

Jäsenenämme voit tilata hyödyllisen Kuluttaja-lehden etuhintaan:

– Digitilaus jäsenhintaan 36 € / 12 kk (Kestotilaus normaalihinta 46 € / 12 kk)
– Painettu lehti + digitilaus jäsenhintaan 49 € / 12 kk (sis. 8 numeroa, norm 59 €)

Kuluttaja testaa puolestasi tuotteet ja palvelut ja tekee ostopäätöksistäsi helpompia. Kuluttajan puolueettomat testit pohjautuvat aina tutkittuun tietoon ja tiukkoihin arviointikriteereihin.

Lisätietoa Kuluttajasta: kuluttaja.fi

Meillä kaikilla on oikeus turvallisiin ja toimiviin tavaroihin ja palveluihin. Halutessasi voit lähteä mukaan vaikuttamaan kuluttajan etujen puolesta paikallisten yhdistystemme kautta.  

Kuluttajayhdistyksemme nostavat esille paikallisesti tärkeitä kysymyksiä ja järjestävät esimerkiksi koulutuksia, tapahtumia ajankohtaisista aiheista sekä vierailuja ja retkiä kuluttajia kiinnostaviin kohteisiin. 

Tutustu kuluttajayhdistystemme toimintaan

Jäsenkirjeemme on täynnä kuluttajaa kiinnostavaa tietoa. Sähköpostitse kirjeen tilanneet saavat lisäksi ylimääräisiä tiedotteita ajankohtaisista aiheista ja kuulevat tulevista tapahtumistamme ensimmäisten joukossa.

Potilas- ja asiakaslehti on Kuluttajaliiton julkaisema, potilaan ja sote-palveluiden käyttäjien oikeuksia ja asemaa käsittelevä lehti. Potilas- ja asiakaslehden paperiversio on Kuluttajaliiton jäsenetu ja saatavilla maksutta myös kaikille potilas- ja sosiaaliasiavastaavina työskenteleville. Lehden digiversio on kaikkien luettavissa verkkosivuillamme. Voit lukea lehteä osoitteessa kuluttajaliitto.fi/potilas-ja-asiakaslehti.

Tilaa lehti kotiisi ottamalla yhteyttä jäsenpalveluumme puh. 09 454 2210, avoinna ma–to klo 10–11 ja klo 13–15* tai info@kuluttajaliitto.fi.

*) Soittaminen ja jonotus 09-numeroihin maksaa lankapuhelimesta ja matkapuhelimesta soitettuna kotimaan puheluhinnan mukaan. Hinta määräytyy soittajan liittymäsopimuksen perusteella. Puhelu sisältyy yleensä puhepaketteihin, jos soittajalla on tällainen käytössä.

Jos olet jo jäsen

Jos olet jo jäsenemme ja kuluttajan lakineuvonta puhelimitse on sinulle on sopiva palvelumuoto, sinun ei tarvitse tehdä mitään. Jäsenyytesi jatkuu kuten tähänkin asti. Huomaathan kuitenkin, että 1.1.2024 alkaen kuluttajan lakineuvonta sähköpostitse ei enää sisälly 15 euron jäsenmaksuusi. Mikäli haluat päivittää jäsenyytesi sisältämään sähköpostineuvonnan tai sinulla on kysyttävää jäsenyydestä, ota yhteyttä jäsenpalveluumme.

Jäsenpalvelut palvelevat numerossa 09 454 2210* (avoinna ma–to klo 10–11 ja klo 13–15) ja sähköpostitse jasenpalvelut@kuluttajaliitto.fi.

Kysyttävää jäsenyydestä? Vastaamme mielellämme! 

Ota yhteyttä jäsenpalveluumme: jasenpalvelut@kuluttajaliitto.fi tai puh. 09 454 2210, avoinna ma–to klo 10–11 ja klo 13–15*. Tarkista jäsenpalveluiden poikkeusaukioloajat.

Halutessasi voit myös tutustua tietosuojaselosteeseemme, jossa kerrotaan keskeisistä tietoturvaperiaatteistamme ja siitä, miten varmistamme tietojesi turvaamisen. 

*) Soittaminen ja jonotus 09-numeroihin maksaa lankapuhelimesta ja matkapuhelimesta soitettuna kotimaan puheluhinnan mukaan. Hinta määräytyy soittajan liittymäsopimuksen perusteella. Puhelu sisältyy yleensä puhepaketteihin, jos soittajalla on tällainen käytössä.