Yleistä tietoa jäsenille

Jäsenneuvonta

Jäsenneuvontaa saa joko sähköpostitse, puhelimitse tai kirjeitse. Voit lähettää asiasi osoitteeseen jasenpalvelut@kuluttajaliitto.fi. Puhelimitse voit jättää soittopyynnön lakimiehellemme toimistomme puhelinvaihteen kautta (puh. 09 454 2210, vain mpm/pvm). Jos haluat lähettää meille postia, sen voi lähettää osoitteeseen Paciuksenkatu 19, 00270 Helsinki.

Käsittelemme jäsenten yhteydenotot kahden arkipäivän sisällä.

Yhdistystoiminta

Oletko kiinnostunut yhdistystoiminnasta? Hienoa! Toivotamme tervetulleeksi kaikki, jotka haluavat osallistua paikallisyhdistysten toimintaan. Voit olla yhteydessä suoraan yhdistyksesi puheenjohtajaan tai laittaa meille viestiä asiasta osoitteeseen jasenpalvelut@kuluttajaliitto.fi. Nettisivuiltamme löytyy melkein kaikkien puheenjohtajien suorat yhteystiedot.

Kuluttajapaneeli

Haluatko vaikuttaa mielipiteelläsi? Ilmoita yhteystietosi alla olevan linkin kautta Kuluttajaliiton kuluttajapaneeliin. Kuluttajapaneelin jäsenenä voit vaikuttaa vastaamalla ajankohtaisiin kyselyihin kuluttaja-aiheista ja aktiivisten paneelin jäsenten kesken arvomme loppuvuodesta palkintoja. Kyselyjen tuloksia hyödynnämme vaikuttamistyössämme. Paneeliin liittyminen on vapaaehtoista ja voit milloin tahansa erota postituslistalta. Yhteydenotot ja äänestykset suoritetaan pääosin sähköpostin välityksellä ja kyselyitä tulee muutamia vuodessa.

Kuluttajapaneeliin voit ilmoittautua täällä.

Kuluttaja-lehti jäsenetuhintaan

Jäseneksi liittymisen yhteydessä oli mahdollisuus tilata Kuluttaja-lehti. Mikäli et liittymisen yhteydessä ilmaissut kiinnostustasi tilata lehteä, voit tehdä sen jälkikäteenkin koska vain jäsenyytesi aikana. Jos haluat tilata lehden, voit olla yhteydessä toimistoomme (jasenpalvelut@kuluttajaliitto.fi).

Palaute

Tällä lomakkeella voit antaa palautetta Kuluttajaliitolle joko anonyymisti tai nimelläsi. Voit myös antaa kehitysideoita tai muita ideoita meille.

Osoitteenpäivitys

Muuttaessasi ilmoitathan uuden osoitteesi meille, niin Kuluttajaliiton postisi tulevat jatkossa oikeaan paikkaan.

Jäsenkysely

Haluatko auttaa kehittämään toimintaamme, etkä ole vielä vastannut jäsenkyselyymme? Kyselyyn voi vastata täällä.

Jäsenyyden siirto toiseen yhdistykseen

Jos sinulla on muuton tai muun syyn takia tarve muuttaa jäsenyyttäsi yhdistyksessä toiseen yhdistykseen, se onnistuu koska vain. Siitä ei aiheudu sinulle kuluja. Ilmoita meille vain tietosi ja mihin yhdistykseen haluat siirtyä.

Jäsenyyden päättäminen

Jäsenyyden voi päättää koska vain. Helpoiten se onnistuu ilmoittamalla asiasta osoitteeseen jasenpalvelut@kuluttajaliitto.fi.

Peruuntuiko matka? Askarruttaako reklamaatio?

Hanki itsellesi kuluttajan lakineuvonta vain 15 eurolla vuodessa! Neuvomme niin arjen haasteissa kuin isommissa ongelmatilanteissa.