Tiedotteet

Tietoa koronavirustilanteesta ja kuluttajansuojasta: matkustaminen ja vakuutukset

12.3.2020 | Korona

Kädet tietokoneella

Koronaviruksen leviäminen sekä tilanteeseen liittyvät ohjeistukset ja toimenpiteet elävät koko ajan. Seuraa ulkoministeriön, Terveyden ja hyvinvoinnin laitoksen (THL) sekä tarvittaessa Suomen edustustojen tiedottamista ja matkustusohjeita.

Matkustajan mahdollisuudet peruuttaa matka tai saada rahansa takaisin tai muuta hyvitystä mahdollisen peruutuksen tai ongelmien kohdatessa vaihtelevat sen mukaan, onko kyseessä matkapaketti vai pelkät lennot tai itse varattu hotelli. Karanteenitilanteissa vastuut ovat vielä epäselvät, ja niitä saatetaan joutua tarkastelemaan tapauskohtaisesti. (Lähde: www.kkv.fi)

Lisää tietoa:

Ulkoministeriö: Kysymyksiä ja vastauksia matkustamisesta ja koronaviruksesta

Terveyden ja hyvinvoinnin laitos (THL): Ajankohtaista koronaviruksesta COVID-19

Tietoa matkustajien kuluttajansuojasta

Kilpailu- ja kuluttajavirasto (KKV): Koronavirus ja kuluttajan oikeudet

Mitä matkavakuutus korvaa, jos peruutan matkani koronaviruksen takia?

FINE Vakuutus- ja rahoitusneuvonta: Mitä matkavakuutus korvaa, jos peruutan matkani koronaviruksen takia?

Julkaistu 12.3.2020.

Lue myös:

> Koronavirukseen liittyvät huijaukset

Lue lisää

Ongelmia tuotteen palautuksen kanssa? Kaipaatko lakimiehen apua?

Lakimiehemme on vain puhelinsoiton tai sähköpostin päässä jäsenillemme. Liity nyt – saat ensi vuoden maksutta!

Lue lisää