Aamukahvit: Suoraa puhetta puhelinmyynnistä

Webinaari | Tietoisku
Miten toimia, jos saat tuotteen, jota et ole tilannut? Tai jos puhelimessa myyty lahja osoittautuukin kestotilaukseksi? Miten kuluttajien kokemukset puhelinmyynnistä näkyvät Kuluttajaliiton ja Kilpailu- ja kuluttajaviraston työssä?
Lämmitä kupponen kuumaa ja tule kuulolle Kuluttajaliiton aamukahveille 6.10. klo 9–9.30! Aamukahveilla puhelinmyynnistä keskustelevat Kuluttajaliiton pääsihteeri Juha Beurling-Pomoell ja Kilpailu- ja kuluttajaviraston asiantuntija Satu Wideen. Keskustelua ohjaa Kuluttajaliiton lakimies Emmi Meriranta.
Harva meistä ilahtuu, kun puheluun vastattuaan tajuaa soittajan olevan puhelinmyyjä. Sen lisäksi, että selvä enemmistö kuluttajista pitää puhelinmyyntiä lähtökohtaisesti häiritsevänä, se aiheuttaa myös ongelmatilanteita. KKV:n laajan selvityksen mukaan lähes puoleen puhelinmyyntitilauksista oli liittynyt ongelmia tai epäselvyyksiä. Puhelinmyyntiin liittyykin muun muassa painostavia myyntitapoja, puutteita tietojen antamisessa ja epäselviä laskutus- ja tilauskäytäntöjä.
Kuluttajaliiton selvityksen mukaan puhelinmyynnin ongelmat aiheuttavat usein harmia iäkkäämmille ja haavoittuvassa asemassa oleville kuluttajille. Myös edunvalvojat joutuvat selvityksen mukaan ratkomaan puhelinmyynnistä aiheutuneita ongelmatilanteita ja tämä vie aikaa muulta työltä edunvalvottavan hyväksi.
Tapahtuma on kaikille avoin ja maksuton, eikä vaadi ennakkoilmoittautumista. Alta löydät Zoom-linkin, josta pääset liittymään tapahtumaan. Voit lähettää asiantuntijoille kysymyksiä etukäteen tämän lomakkeen kautta. Tervetuloa mukaan!
Vinkki: Tilaa sähköpostiisi muistutus tapahtumasta, niin saat osallistumislinkin kätevästi sähköpostiin noin tuntia ennen tapahtumaa!