Saako aina sitä, mitä tilaa? Miten toimia kuluttajana ongelmatilanteissa

Rovaniemi | Luento
Aina tavaroiden tai palveluiden ostaminen ei suju täysin ongelmitta. Tiedätkö, mitä tehdä, jos ostamasi tuote on hajonnut ennen aikojaan tai palvelu onkin jotain aivan muuta kuin luvattu? Onneksi turvana on kuluttajansuoja.
Älä odota siihen, että vahinko on jo tapahtunut! Opi varautumaan ongelmatilanteisiin. Luennolla saat katsauksen kuluttajansuojan keskeisimpiin keinoihin ratkaista kuluttajien ongelmatilanteita.
Opit muun muassa:
- Palautusoikeudesta ja sen käyttämisestä
- Mikä ylipäänsä on sellainen virhe, josta myyjäyritys vastaa
- Mikä on takuu ja mitä tapahtuu, jos huomaat virheen takuun päättymisen jälkeen
- Mitä voi tapahtua virheen jälkeen: reklamaatio, kauppahinnan pidätys, virheen oikaisu, hinnanalennus, kaupan purku, vahingonkorvaus
- Vinkit reklamaation tekoon
- Mistä saat neuvontaa ongelmiin ja missä riidat ratkaistaan
Tutustumme aiheeseen käytännön esimerkkien kautta Kuluttajaliiton lakimiehen Emmi Merirannan johdatuksella.
Tilaisuus on kaikille avoin ja maksuton, eikä siihen tarvitse ilmoittautua etukäteen. Tapahtumapaikkana toimii Rovaniemen työväentalo (Lapinkatu 2 A, 96100 Rovaniemi). Huomaathan, että parkkipaikkoja on rajoitetusti. Huomioimme luentosalin järjestelyissä turvavälit. Tervetuloa!
Katso myös: Maksa turvallisesti – vinkkejä eri maksutapojen käyttöön perjantaina 25.3. klo 12–13