Kuluttajansuojan ABC

Helsinki | Luento
Saako aina sitä, mitä tilaa? Aina tavaroiden tai palveluiden ostaminen ei suju täysin ongelmitta. Tiedätkö, mitä tehdä, jos ostamasi tuote on hajonnut ennen aikojaan tai palvelu onkin jotain aivan muuta kuin luvattu? Onneksi turvana on kuluttajansuoja.
Älä odota siihen, että vahinko on jo tapahtunut! Opi varautumaan ongelmatilanteisiin. Luennolla saat katsauksen kuluttajansuojan keskeisimpiin keinoihin ratkaista kuluttajien ongelmatilanteita.
Opit muun muassa:
- Palautusoikeudesta ja sen käyttämisestä
- Mikä ylipäänsä on sellainen virhe, josta myyjäyritys vastaa
- Mikä on takuu ja mitä tapahtuu, jos huomaat virheen takuun päättymisen jälkeen
- Mitä voi tapahtua virheen jälkeen: reklamaatio, kauppahinnan pidätys, virheen oikaisu, hinnanalennus, kaupan purku, vahingonkorvaus
- Vinkit reklamaation tekoon
- Mistä saat neuvontaa ongelmiin ja missä riidat ratkaistaan
Tutustumme aiheeseen käytännön esimerkkien kautta Kuluttajaliiton lakimiehen Emmi Merirannan johdatuksella. Voit myös esittää asiantuntijalle kysymyksiä aiheesta luennon yhteydessä.
Näin osallistut:
Tilaisuus on kaikille avoin ja maksuton, eikä sinne tarvitse ilmoittautua etukäteen. Tilaisuuteen mahtuu 15 osallistujaa saapumisjärjestyksessä.
Tapahtumapaikkana toimii Kuluttajaliiton toimiston sali (Ritarihuone, Ritarikatu 1 B, Helsinki). Sisäänkäynti tapahtuu Ritarihuoneen pääovien kautta. Parkkipaikkoja on hyvin rajoitetusti, joten suosittelemme saapumaan julkisilla kulkuvälineillä. Tervetuloa!
Voit seurata luentoa myös etäyhteydellä. Lue lisää etäyhteydellä järjestettävästä luennosta ja sille ilmoittautumisesta.