Kuluttajansuojan ABC

26.10.2022 17:30–18:30

Webinaari | Webinaari

Saako aina sitä, mitä tilaa? Aina tavaroiden tai palveluiden ostaminen ei suju täysin ongelmitta. Tiedätkö, mitä tehdä, jos ostamasi tuote on hajonnut ennen aikojaan tai palvelu onkin jotain aivan muuta kuin luvattu? Onneksi turvana on kuluttajansuoja.

Älä odota siihen, että vahinko on jo tapahtunut! Opi varautumaan ongelmatilanteisiin. Luennolla saat katsauksen kuluttajansuojan keskeisimpiin keinoihin ratkaista kuluttajien ongelmatilanteita.

Opit muun muassa:

  • Palautusoikeudesta ja sen käyttämisestä
  • Mikä ylipäänsä on sellainen virhe, josta myyjäyritys vastaa
  • Mikä on takuu ja mitä tapahtuu, jos huomaat virheen takuun päättymisen jälkeen
  • Mitä voi tapahtua virheen jälkeen: reklamaatio, kauppahinnan pidätys, virheen oikaisu, hinnanalennus, kaupan purku, vahingonkorvaus
  • Vinkit reklamaation tekoon
  • Mistä saat neuvontaa ongelmiin ja missä riidat ratkaistaan

Tutustumme aiheeseen käytännön esimerkkien kautta Kuluttajaliiton lakimiehen Kristel Pynnösen johdatuksella. Voit myös esittää asiantuntijalle kysymyksiä aiheesta luennon yhteydessä.

Näin osallistut

Tilaisuus on kaikille avoin ja maksuton, mutta vaatii ennakkoilmoittautumisen. Ilmoittaudu mukaan Joensuun seudun kansalaisopiston sivuilla tai tämän lomakkeen kautta.

Tutustu asiantuntijaan

Kristel Pynnönen

Lakimies

Toimin Kuluttajaliiton asumisasiamiestoiminnan lakimiehenä. Tavoitteenani on tehdä asumisesta Suomessa mahdollisimman mukavaa, helppoa ja toki asumiskustannusten tulee pysyä kohtuullisella tasolla.

Löydät Kuluttajaliiton myös