IlmastoAreena

20.–21.8.2021

II | Messut

Pohjois-Pohjanmaan Kuluttajat ry ja Kuluttajaliiton Hävikkifoorumi ovat mukana IlmastoAreenassa 20.–21.8.2021.

Tervetuloa vierailemaan teltallemme ja keskustelemaan kestävästä kuluttamisesta ja ruokahävikin vähentämisestä! Kuulet myös Pohjois-Pohjanmaan Kuluttajat ry:n toiminnasta alueen kuluttajien ja sote-palveluiden asiakkaiden etujen edistämiseksi. Pääset myös ihmettelemään, kuinka paljon ruokahävikkiä yksi suomalainen tuottaa vuodessa.

Kuluttajana kohti 1,5 asteen elämäntapaa – Paneelikeskustelu lauantaina 21.8.

Pohjois-Pohjanmaan Kuluttajat ry ja Kuluttajaliiton Hävikkifoorumi järjestävät osana Ilmastoareenaa paneelikeskustelun kestävästä kuluttamisesta ja hävikin vähentämisestä. Paneelin otsikko on ”Kuluttajana kohti 1,5 asteen elämäntapaa”. Kuulemme omakohtaisia kokemuksia kestävistä elämäntavoista ja keskustelemme keinoista, joilla ruohonjuuritason toimijoita ja alueellisia tahoja voidaan aktivoida mukaan toimintaan.

Paneelikeskustelu järjestetään IlmastoAreenan Ilmatar-lavalla lauantaina 21.8. klo 14.00–14.45.

Paneelin juontaa Pohjois-Pohjanmaan Kuluttajat ry:n varapuheenjohtaja Mirkku Valkola. Keskustelemassa mukana ovat:

• Essi Keränen, ruoka- ja elintarvikeasiantuntija, Oulun Maa- ja kotitalousnaiset / ProAgria Oulu
  • Heli-Hannele Haapaniemi, varapuheenjohtaja, Iin ympäristöyhdistys ry
  • Johanna Jakku-Hiivala, yhteisöaktivaattori, Iin Micropolis Oy

Tervetuloa kuuntelemaan!

Terveysturvallisuus tapahtumassa

Terveytesi on meille tärkeä! Osallistumme tapahtumaan voimassa olevien koronasuositusten ja -rajoitusten mukaisesti. Huomioimme pisteellämme mm. turvavälit ja hyvän käsihygienian. Pohjois-Pohjanmaalla ei tällä hetkellä ole voimassa tapahtumiin kohdistuvia rajoitteita.

IlmastoAreenan terveysturvallisuudesta voit lukea lisää tapahtuman sivuilta. Kuluttajaliiton turvateesit löydät täältä.

Mikä on IlmastoAreena?

IlmastoAreena on kaksipäiväinen, kaikille avoin ja ilmainen ilmastofestivaali Iissä, jonka tavoitteena on kutsua kaikki suomalaisen yhteiskunnan edustajat aina kansalaisista päättäjiin mukaan yhteiseen ja tasa-arvoiseen ilmastokeskusteluun. IlmastoAreenaa vietetään tänä vuonna 20.–21.8. Iin Huilingin puistoalueella.

Lue lisää IlmastoAreenasta tapahtuman sivuilta.

Löydät Kuluttajaliiton myös