Kuluttajaliitto myönsi liittokokouksessaan syksyllä 2020 ansioituneille yhdistystoimijoilleen kunniakirjoja kiitoksena arvokkaasta toiminnasta kuluttajaliikkeen hyväksi. Merenkurkun Kuluttajat ry:stä kunniakirjan sai Aino Vainionpää, joka oli mukana perustamassa yhdistystä ja toimi pitkään sen puheenjohtajana.

Kunniakirjan luovutti Merenkurkun Kuluttajien tuore puheenjohtaja Maija Alasalmi Vaasassa 11.1.2021 pidetyssä tilaisuudessa. Juhlapuheen piti yhdistyksen hallituksen jäsen Marjatta Kiviranta. Hän toi puheessaan muun muassa esille, miten Aino on iloisuudellaan ja positiivisuudellaan innostanut muita mukaan toimintaan.

Merenkurkun Kuluttajilla onkin 25 vuoden aikana ollut Ainon vetämänä monenlaista toimintaa. On paistettu muurinpohjalettuja erilaisissa tilaisuuksissa, oltu mukana messuilla, ja järjestetty seminaareja niin maissa kuin merellä. Lisäksi Aino on ollut aktiivisesti mukana Kuluttajaliiton toiminnassa, muun muassa edustajana liittokokouksissa sekä eri toimintaryhmissä.

Merenkurkun Kuluttajat ja Kuluttajaliitto kiittävät Ainoa ansiokkaasta työstä yhdistyksen ja kuluttajaliikkeen hyväksi. Merenkurkun Kuluttajat jatkaa aktiivista toimintaa Pohjanmaan alueen kuluttajien oikeuksien puolustajana.

Lisätietoja:
Maija Alasalmi, puheenjohtaja, Merenkurkun Kuluttajat ry
maija.alasalmi2@gmail.com

Merenkurkun Kuluttajat

Merenkurkun Kuluttajat ry on Kuluttajaliiton alueellinen kuluttajayhdistys, joka toimii Pohjanmaan alueella. Lue lisää toiminnastamme!