Keski-Uudenmaan alueella toimivan Kuluttajaliiton paikallisen kuluttajayhdistyksen puheenjohtaja Kaisu Mäkinen palkittiin uudella Leena Simonen -tunnustuspalkinnolla. Keski-Uudenmaan Kuluttajat ry:n puheenjohtaja on luotsannut yhdistystään jo pitkään. Mäkinen palkittiin tunnustuksena aktiivisesta, pitkäjänteisestä ja alueellisesti merkittävästä työstä kuluttajaliikkeen ja paikallisen kuluttajatoiminnan hyväksi.

Palkinnon myöntämisen perusteina nähtiin erityisesti innovatiivinen ote vapaaehtoistyöhön sekä monipuolinen ja tapahtumarikas toiminta. Mäkinen on pitänyt koko laajan toiminta-alueensa aktiivisena. Yhdistyksen toiminnan piiriin kuuluvat Kerava, Järvenpää, Tuusula, Nurmijärvi, Hyvinkää ja Mäntsälä.

Kuluttajayhdistys järjestää erilaisia tilaisuuksia, kuten koulutuksia erilaisista kuluttajaa koskettavista aiheista ja osallistuu aktiivisesti paikallisiin tapahtumiin. Yhdistyksessä on hyvä henki ja tekemisen meininki. Mäkinen kiittikin erityisesti yhdistyksen sihteeriä ja muita yhdistyksen aktiiveja heidän panoksestaan yhdistyksen toiminnassa ja toivottaa uudet jäsenet mukaan toimintaan.

”On hienoa nostaa esiin ja antaa tavalla tunnustusta sellaiselle aloitteellisuudelle, josta muutkin voivat saada ideoita ja ottaa mallia omaan toimintaansa”, rahaston perustaja, järjestöneuvos Leena Simonen kertoo. Palkinto jaettiin nyt ensimmäisen kerran Kuluttajaliiton 30-vuotisjuhlan yhteydessä 20.11.2020. Leena Simosen rahasto on Kansan Sivistysrahaston rahasto.

Keski-Uudenmaan Kuluttajat ry löytyy myös Facebookista sekä Kuluttajaliiton kotisivuilta.

Leena Simonen -tunnustuspalkinto

Leena Simonen -tunnustuspalkinto perustettiin vuonna 2020. Palkinto jaetaan 3–5 vuoden välein. Palkinto jaetaan kuluttajatoiminnan perustason työstä henkilölle tai yhteisölle. Palkinnon arvo on 500 euroa. Lisää tietoa: www.sivistysrahasto.fi

Palkinnon kriteerejä ovat:

• Pitkäjänteinen ja laadukas työ kuluttaja-asioiden edistämiseksi
  • Tuloksellinen ja aktiivinen toiminta
  • Oma-aloitteinen ja innovatiivinen lähestymistapa
  • Erilaisten teemojen ja monipuolisten kuluttaja-asioiden käsittely toiminnassa
  • Eri sidosryhmien aktivoiminen toiminnan pariin. (esim. erilaisia yhteistyöhankkeita tilaisuuksien järjestämiseksi)
  • Toiminta kattavasti koko yhdistyksen toiminta-alueella