Kuntavaalit 2021: Kuntien digitaalisten palveluiden kehittämisessä huomioitava kaikki kuntalaiset

Kuntien tarjoamat peruspalvelut ovat lähtökohtaisesti hyvän arjen edellytys monelle. Niiden käyttäminen tulee olla mahdollista kaikille kuntalaisille. Välttämättömien palveluiden käyttäminen edellyttää yhä useammin perustason digitaitoja. Kaikilla kuntalaisilla ei kuitenkaan ole mahdollisuutta käyttää digitaalisia palveluita – kyse voi olla esimerkiksi puuttuvista taidoista tai rajallisista taloudellisista resursseista.

Kuluttajaliitto: Kunnan peruspalveluiden käyttäminen ei voi edellyttää digitaitojen osaamista tai digitaalisten laitteiden omistamista. Kunnan palveluiden kehittämisessä on huomioitava kuntalaisten yhdenvertaisuus sekä palveluiden helppokäyttöisyys, saatavuus ja tietoturva. Myös digipalveluita korvaavien palveluiden tulee olla laadukkaita ja saavutettavia.

Takaisin Kuntavaalit-sivulle

Suosittu Kuluttaja-lehti edulliseen etuhintaan

Kuluttaja-lehden ja laajan testipankin avulla voit tehdä parempia valintoja arjessasi. Kuluttajaliiton jäsenenä saat tilattua lehden etuhintaan. Lisäksi saat käyttöösi kuluttajan lakineuvonnan.

Lue lisää Kuluttajaliiton jäsenyydestä