Kuluttajaliitto kiittää professori Juho Saaren johtaman työryhmän esityksiä kasvavan eriarvoisuuden pysäyttämiseksi. Erityisellä mielenkiinnolla liitto on tutkinut Saaren työryhmän esityksiä kuluttajien ylivelkaantumisen hillitsemiseksi. Työryhmän raportissa esille tuodut keinot kuten korkokaton laajentaminen yli 2000 euron suuruisiin luottoihin ovat erittäin kannatettavia.

Raportissa ei kumminkaan mainita pikavippien mainonnan kieltämistä, joka olisi Kuluttajaliiton näkemyksen mukaan yksi tehokkaista keinoista pikavipeistä aiheutuvan ylivelkaantumisen välttämiseksi. Pikavippien mainonta on kielletty Alankomaissa kesällä 2017. ”Pikavippifirmojen tehokasta mainontaa on kenenkään mahdotonta välttää ja suuressa rahapulassa olevia ne houkuttelevat ottamaan ensimmäisen pikavippinsä, joka helposti johtaa todella kalliiseen velkakierteeseen”, Kuluttajaliiton pääsihteeri Juha Beurling muistuttaa.