Kristel Pynnönen Andersson

juristi
kristel.pynnonen.andersson@kuluttajaliitto.fi

Töissä

Toimin Kuluttajaliiton asumisasiamiestoiminnan juristina. Asumisasiat ovat lähellä sydäntäni ja ennen siirtymistäni Kuluttajaliittoon toimin Kiinteistöliitossa apulaispäälakimiehenä 14 vuotta. Tavoitteenani on tehdä asumisesta Suomessa mahdollisimman mukavaa, helppoa ja toki asumiskustannusten tulee pysyä kohtuullisella tasolla.

Tavoitteitani toteutan tapaamalla sidosryhmiemme edustajia sekä osallistumalla muun muassa lainvalmistelutyöryhmiin ja eduskunnan kuulemistilaisuuksiin. Edistän asumispoliittisten tavoitteidemme toteutumista ja pidän yhteyttä eurooppalaisiin kollegoihin ja päättäjiin.

Pyrin oikeudellisten ongelmien ennaltaehkäisyyn sekä ristiriitojen vähentämiseen eri asumisen toimijoiden kesken kouluttamalla, viestimällä ja neuvomalla niin, että tahot ovat tietoisia omista oikeuksiin tai velvollisuuksiin vaikuttavista seikoista.

Vapaa-ajalla

Vapaa-ajalla olen innokas vaikuttamaan tärkeiksi kokemissani asioissa. Tämä innokkuus on johtanut siihen, että vaikutan oma kotikaupunkini politiikassa.

Tätä et tiennyt minusta

Eläimet ovat lähellä sydäntäni ja kotoa löytyy kunnon ”eläintarha”: yorkipojat Pauli ja Stigu, Frodo-kissa ja Oliver-pupu. Aku-heppa asuu kuitenkin omassa tallissaan.