Logossa tummansinisellä fontilla yhdistyksen nimi ja sen päällä kaarisymboli.

Keski-Suomen Kuluttajat ry on Kuluttajaliiton alueellinen kuluttajayhdistys, joka toimii Keski-Suomen maakunnan alueella.

Tarkoituksenamme on jakaa jäsenille tietoa ja kehittää osaamista kuluttajan oikeuksista ja vaikutusmahdollisuuksista. Järjestämme yleisötilaisuuksia ja koulutuksia ajankohtaisista teemoista yhteistyössä Kuluttajaliiton ja paikallisten yhteistyökumppanien kanssa. Osa koulutuksista on luentoja ja osa järjestetään webinaareina, joihin voi osallistua helposti vaikka kotisohvalta. Koulutusten aiheina mm. asuminen, elintarvikkeet ja ravitsemus, kestävä ja eettinen kuluttaminen sekä talousasiat.

Lisäksi järjestämme päivämatkoja jäsenillemme ja muille aiheistamme kiinnostuneille. Osallistumme kuluttajien oikeuksia parantaviin hankkeisiin ja teemme mm. hintavertailuja. Teemme myös yhteistyötä Jyväskylän Työllistämisyhdistys ry:n Sirpakka-toiminnan kanssa.

Vuonna 2023 Keski-Suomen Kuluttajissa keskityttiin yhteistyöverkostojen laajentamiseen, uusien jäsenten hankintaan sekä tiedottamiseen yhdistyksen toiminnasta.

Yhdistys täytti 30 vuotta vuonna 2022.

Tiedotuskanaviamme ovat omat nettisivumme: keskisuomenkuluttajat.yhdistysavain.fi

Tervetuloa mukaan yhdistykseen ja toimintaamme!

Jäsenmaksu 15 €/vuosi.

Näkymät navigointi

Tapahtuma Views Navigation

Tänään

Lue lisää yhdistyksestämme:

Minna Pusa, puheenjohtaja
Jaana Hakanen, varapuheenjohtaja
Heidi Kokko, sihteeri
Anna-Maija Laukkanen, rahastonhoitaja
Ari Svendsen

Keski-Suomen Kuluttajat ry on toiminut aikaisemmin Jyvässeudun Kuluttajakompassi ry:n nimellä. Jyvässeudun Kuluttajakompassi ry on perustettu vuonna 1992. Vuonna 2014 se muutettiin maakunnalliseksi yhdistykseksi, kun kuluttajayhdistyksiä yhdistettiin. Tällöin yhdistyksen nimeksi muutettiin Keski-Suomen Kuluttajat ry. Nimi vahvistettiin Patentti- ja rekisterihallituksesta 24.11.2014. Yhdistyksen toimialueena on Keski-Suomen maakunta.

Minna Pusa

Puheenjohtaja, Keski-Suomen Kuluttajat ry