Keski-Suomen Kuluttajat ry

Keski-Suomen Kuluttajat ry on Kuluttajaliiton alueellinen kuluttajayhdistys, joka toimii Keski-Suomen maakunnan alueella.

Järjestämme erilaisia yleisötilaisuuksia ajankohtaisista teemoista yhteistyössä Kuluttajaliiton ja paikallisten yhteistyökumppanien kanssa. Teemoina ovat mm. asuminen, elintarvikkeet ja ravitsemus, talous ja eettinen kuluttaminen. Lisäksi järjestämme myös kuluttamiseen liittyviä matkoja jäsenillemme ja muille kuluttamisesta kiinnostuneille sekä teemme aktiivisesti erilaisia hintavertailuja. Jäseniämme toimii myös vapaaehtoisena talous- ja velkatukihenkilöinä. Lisäksi teemme paljon yhteistyötä työttömien Sirpakka-toiminnan kanssa.

Vuonna 2020 Keski-Suomen Kuluttajissa keskitytään yhteistyöverkostojen laajentamiseen. Tämänhetkisillä resursseilla panostetaan erityisesti uusien jäsenten hankintaan sekä yhdistyksestä ja toiminnasta tiedottamiseen.

Yhdistyksen ylintä päätösvaltaa käyttää yhdistyksen sääntömääräinen kokous, joka kokoontuu kerran vuodessa. Puheenjohtajana on toiminut Mika Kelander vuodesta 2014. Muita hallituksen jäseniä on vuosien aikana vaihtunut. Vuonna 2019 Keski-Suomen Kuluttajat ry:llä oli 76 maksavaa jäsentä ja vuoden 2020 alussa yhdistykseen oli liittynyt jo 15 uutta jäsentä.

Tiedotuskanaviamme ovat omat nettisivumme (keskisuomenkuluttajat.yhdistysavain.fi) ja Facebook-sivumme.

Tervetuloa mukaan yhdistykseen ja toimintaamme!

Jäsenmaksu 15 €/vuosi

Lue lisää yhdistyksestämme:

Mika Kelander, puheenjohtaja
Marge Miettinen, varapuheenjohtaja
Helena Välilä, sihteeri
Jaana Hakala, hallituksen jäsen
Taru Pyykkö, hallituksen jäsen

Yhdistyksen rahastonhoitajana toimii Tuija Öystilä ja toiminnantarkastajana Jaana Repo.

Keski-Suomen Kuluttajat ry on toiminut aikaisemmin Jyvässeudun Kuluttajakompassi ry:n nimellä. Jyvässeudun Kuluttajakompassi ry on perustettu vuonna 1992. Vuonna 2014 se muutettiin maakunnalliseksi yhdistykseksi, kun kuluttajayhdistyksiä yhdistettiin. Tällöin yhdistyksen nimeksi muutettiin Keski-Suomen Kuluttajat ry. Nimi vahvistettiin Patentti- ja rekisterihallituksesta 24.11.2014. Yhdistyksen toimialueena on Keski-Suomen maakunta.

Jyvässeudun Kuluttajakompassi ry:llä on ollut alusta asti ollut paljon toimintaa. Toiminnassa on ollut mukana pieni ydinjoukko, joka on voimavarojen puitteissa pyrkinyt ajamaan kuluttajien etuja. Kokoukset ovat usein olleet yleisiä keskustelutilaisuuksia ajankohtaisista asioita. Jyvässeudun Kuluttajakompassi ry on aikoinaan tehnyt paljon yhteistyötä Jyväskylän ammattikorkeakoulun matkailu-, ravitsemis- ja talousalalla kuluttaja-asioita opiskelevien opiskelijoiden kanssa.

Keski-Suomen Kuluttajien puheenjohtaja Mika Kelander

Mika Kelander

Puheenjohtaja, Keski-Suomen Kuluttajat ry

Suosittu Kuluttaja-lehti edulliseen etuhintaan

Kuluttaja-lehden ja laajan testipankin avulla voit tehdä parempia valintoja arjessasi. Kuluttajaliiton jäsenenä saat tilattua lehden etuhintaan. Lisäksi saat käyttöösi kuluttajan lakineuvonnan.

Lue lisää!