Jaana Savolainen

projektityöntekijä, Huijarit kuriin! -hanke
jaana.savolainen@kuluttajaliitto.fi

Töissä

Työpäiväni kulkevat vaihtelevasti kuluttajiin kohdistuvien huijausten ehkäisyyn liittyen koulutusten ja webinaarien parissa sekä neuvoen niin puhelimessa, chatissa, somessa kuin sähköpostillakin ihmisten tarvitessa neuvontaa ja apua erilaisten huijaustapausten yhteydessä. Erityisen hyvältä työ tuntuu silloin, kun on voinut auttaa ihmisiä neuvomalla, kuinka toimia ja kuulee, kuinka puhelimen toisessa päässä ollaan helpottuneita. Työpäivääni kuuluu myös yhteistyö huijausten ennaltaehkäisemiseksi eri viranomaisten ja kolmannen sektorin toimijoiden kanssa. Yhdessä tekemällä ja tiedottamalla saamme parannettua kuluttajien turvallista verkossa asioimista!

Vapaa-ajalla

Vapaa-ajalla pyrin ulkoilemaan ja liikkumaan luonnossa mahdollisimman paljon. Ja tietenkin iloinen ja rakas 10-vuotias schipperke-koirani Axu on mukana aina kaikessa, mihin ”hänet” vain voi ottaa mukaan. Käsillä tekeminen kuten neulominen ja huovutus ovat tärkeitä ja rentouttavia asioita. Viihdyn myös kellarin nikkarintuvassa mosaiikin ja liitutöiden parissa musiikkia kuunnellen.

Tätä et tiennyt minusta

Olen suunnattoman iloinen siitä, että elämääni ovat rikastuttaneet työhistoriaani kuuluneet monenlaiset työt ja ihmiset. Näistä erilaisista työkokemuksista olen saanut kasvatettua osaamistani monesta eri näkökulmasta. Muun muassa sosiaali- ja terveydenhoitoalalta päiväkotityö, vanhustenhoito, lastensuojelu ja mielenterveystyö ovat tulleet tutuiksi. Opetusalallakin tuli oltua yli 10 vuotta ja siitä jäi yksi erityistaito varastoon: Braillen pistekirjoituksen luku- ja kirjoitustaito.