Emmi Meriranta

emmi.meriranta@kuluttajaliitto.fi

LinkedIn-profiili

Töissä

Työskentelen juristina vaikuttamistyön ja neuvonnan tiimissä. Työaikani jakaantuu vaikuttamistyön, neuvonnan ja kouluttamisen kesken painottuen eniten vaikuttamistyöhön. Teemoja, joiden parissa erityisesti työskentelen ovat viestintään liittyvä lainsäädäntö, digitalisaatio, tietosuoja, oikeudenkäynnit ja perintä sekä lukuisat muut vaikuttamistyön ajankohtaiset aiheet. Parasta työssäni on, kun voi olla osana parantamassa kuluttajien asemaa. Tyypillistä työpäivää ei (onneksi) ole, mutta usein päivät kuluvat erilaisten kirjallisten tuotosten ja sidosryhmäyhteistyön merkeissä.

Vapaa-ajalla

Lempivapaa-ajanviettopaikkani on hevostalli. Ratsastusta olen harrastanut käytännössä koko ikäni. Eläimet ovat muutenkin lähellä sydäntäni, kuten myös ulkona liikkuminen. Muutoin vapaa-aikani kuluu erilaisten epäsäännöllisten urheilukokeilujen parissa, lukien sekä ystävien kanssa.

Tätä et tiennyt minusta

Innostuin kesätöistä varsin nuorena. Monenlaista on tullut kokeiltua jo alaikäisenä: rakennustyömaalla maalaamista (useampana kesänä), paperien taittelua painotoimistossa, puhelinmyyntiä ja astioiden blokkausta ravintola-alalla.