
Tietoa koronavirustilanteesta ja kuluttajansuojasta: matkustaminen ja vakuutukset
Koronaviruksen leviäminen sekä tilanteeseen liittyvät ohjeistukset ja toimenpiteet elävät koko ajan. Seuraa ulkoministeriön, Terveyden ja hyvinvoinnin laitoksen (THL) sekä tarvittaessa Suomen edustustojen tiedottamista ja matkustusohjeita.
Matkustajan mahdollisuudet peruuttaa matka tai saada rahansa takaisin tai muuta hyvitystä mahdollisen peruutuksen tai ongelmien kohdatessa vaihtelevat sen mukaan, onko kyseessä matkapaketti vai pelkät lennot tai itse varattu hotelli. Karanteenitilanteissa vastuut ovat vielä epäselvät, ja niitä saatetaan joutua tarkastelemaan tapauskohtaisesti. (Lähde: www.kkv.fi)
Lisää tietoa:
Ulkoministeriö: Kysymyksiä ja vastauksia matkustamisesta ja koronaviruksesta
Terveyden ja hyvinvoinnin laitos (THL): Ajankohtaista koronaviruksesta COVID-19
Tietoa matkustajien kuluttajansuojasta
Kilpailu- ja kuluttajavirasto (KKV): Koronavirus ja kuluttajan oikeudet
Mitä matkavakuutus korvaa, jos peruutan matkani koronaviruksen takia?
FINE Vakuutus- ja rahoitusneuvonta: Mitä matkavakuutus korvaa, jos peruutan matkani koronaviruksen takia?
Julkaistu 12.3.2020.