Kuluttajaliitto pyrkii omalta osaltaan vähentämään koronaviruksen leviämistä ja on tehnyt päätöksen rajata kokoukset ja tapaamiset vain kaikkein välttämättömimpiin, joista tehdään tapauskohtaiset päätökset. Henkilökunta työskentelee normaalisti, mutta pääsääntöisesti etätöissä.

Maan hallituksen yleisötapahtumia koskevan linjauksen mukaisesti Kuluttajaliitto peruu kaikki koulutustapahtumansa toukokuun loppuun asti, mikäli tilanteesta ei hallituksen taholta muuta ennen sitä linjata. Osa koulutuksista pyritään järjestämään webinaarina (etäluento internetin välityksellä) tai siirtämään myöhempään ajankohtaan. Seuraa Kuluttajaliiton tapahtumiin ja toimintaan liittyvää tiedotusta tältä sivulta.

Ikääntyneet henkilöt ja kroonisesti sairaat ovat koronavirusepidemian riskiryhmää. Kuluttajaliitto suosittaa lisäksi, että kaikki sen alueelliset kuluttajayhdistykset harkitsevat alueensa tautilanteen, sekä viranomaisohjeistukset huomioon ottaen omien kokousten ja tapahtumien peruuttamista tai siirtämistä myöhempiin ajankohtiin.

Päivitetty 12.3.2020.

Lue myös:

> Tietoa koronavirustilanteesta ja kuluttajansuojasta: matkustaminen ja vakuutukset

> Koronavirukseen liittyvät huijaukset